Megérkezett a Google válasza az ingyenes Facebookra
Tegnap elindult a Google új, egyelőre kísérleti státuszban lévő szolgáltatása, mely ingyenes lehetőséget kínál egyes Google termékek mobilos elérésére. A cég várakozásai szerint a Free Zone hozzájárulhat ahhoz, hogy a fejlődő országokban többen használják internetezésre is a mobiltelefonjukat.
Tegnap új, egyelőre kísérleti fázisban lévő szolgáltatást indított a Google a Fülöp-szigetek egyik mobilszolgáltatójával, a Globe Telecommal karöltve. A Free Zone-nak keresztelt projekt célja, hogy a mobilpiacukat tekintve fejlődő országokban élő felhasználók nagyobb része jusson hozzá ingyenesen bizonyos mobilnetes alapszolgáltatásokhoz. Ha a projekt beválik, várhatóan újabb országokban jelenhet meg a szolgáltatás, melynek koncepcióját a Facebooktól kölcsönözte a keresőcég.
A Free Zone működésének lényege, hogy a felhasználók egy speciális domainen keresztül (ez a g.co/freezone) ingyenesen érhetnek el bizonyos Google szolgáltatásokat, akkor is, ha egyáltalán nincs mobilnetes díjcsomag aktiválva a telefonjukon. A szolgáltatások körébe egyelőre a Google keresés, a Google+ közösségi platform és a Gmail levelezőrendszer tartozik bele. A Free Zone felhasználók továbbá ingyenesen nézhetik meg azokat a weboldalakat is, melyek a Google kereső találati listájában megjelentek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Google ingyenes szolgáltatásának koncepciója nem teljesen új keletű, a Facebook bizonyos mobilszolgáltatókkal szintén megállapodott arról, hogy a közösségi oldal korlátozott elérhetőségét ingyenesen biztosítja az ügyfelek számára. Ez a hozzáférés is speciális domaint kapott, a 0.facebook.com Magyarországon is elérhető, kizárólag a T-Mobile-nál. Bizonyos mobilszolgáltatók egyébként már korábban azt az utat választották, hogy a Facebook használatát nem számítják be a felhasznált adatforgalomba, illetve a Telenor Magyarország egyes tarifáinál a Google Maps által bonyolított adatforgalom korlátlan, de nem ingyenes.
Szintén a fejlődő országok mobilozóit célozza új szolgáltatásával az Opera Software, mely több, feljövőben lévő, hatalmas potenciállal rendelkező mobilpiacon is jó pozíciókkal rendelkezik. Az Opera webböngészőket fejlesztő cég csütörtökön jelentette be a Web Pass nevű szolgáltatását, mely gyakorlatilag egy a szolgáltatókon keresztül értékesített internetes jegyrendszer. A projekt működéséhez természetesen Opera webböngésző szükséges, abból is a kifejezetten a fejlődő piacokat célzó Opera Mini verzió.