Virtuális mobilszolgáltató, tíz perc alatt
Rendkívül rövid idő alatt elindítható egy virtuális mobilszolgáltató Nagy-Britannia legnagyobb operátorának hálózatán. A cég új adminisztrációs felületén gyorsabb lesz összekattintgatni egy új szolgáltatót, mint amennyi idő egy lakossági előfizetés megkötéséhez kell.
Új virtuális mobilszolgáltató aggregátorral (Mobile Virtual Network Aggregator) kötött szerződést Nagy-Britannia legnagyobb, legkiterjedtebb mobilhálózatával rendelkező cége, a Telefonica és a Deutsche Telekom tulajdonában álló Everything Everywhere. Az országban ezek az aggregátorcégek működnek közre abban, hogy a saját fizikai infrastruktúrával rendelkező operátorok virtuális szolgáltatókat szerezzenek, illetve az MVNA biztosítja azokat az adminisztrációs háttérrendszereket, melyeken keresztül a virtuális szolgáltató hozzákapcsolódik az MNO-hoz, vagyis az infrastruktúra-szolgáltatóhoz.
Lapértesülések szerint az Everything Everywhere új partnere az Atmovia lesz, mely fejlett, az MVNO-k rendelkezésére bocsátott adminisztrációs felületével lényegesen meggyorsíthatja azt a folyamatot, mely egy virtuális szolgáltató létrehozásához szükséges. Az egyéb jogi, szabályozási procedúrákat nem számítva az Atmovia rendszereiben lényegében tíz perc alatt "összekattintgatható" egy virtuális szolgáltató, nagyjából úgy, ahogy egy egyéni előfizető tarifát és szerződést választ új előfizetés megkötésekor egy operátor weboldalán.
Az Atmovia rendszere - melynek egyik beszállítója a Nokia Siemens Networks - nagyságrendileg hétmillió ügyfelet képes kiszolgálni, bevezetésével pedig a fejlesztőcég szerint a virtuális mobilszolgáltatók a korábbiaknál jóval gyorsabban tudnak reagálni az iparág változásaira. Nagy-Britannia rendelkezik egyébként Európában az egyik legnagyobb virtuális mobilszolgáltatói piaccal, az Everything Everywhere adja a hálózatot többek közt a Virgin, a TalkTalk, a China Mobile és az Ikea virtuális mobilszolgáltatásához is.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Hazánkban évekig tabunak számított a virtuális mobilszolgáltatói modell, a három magyarországi operátor legfeljebb márkázott konstrukciókat volt hajlandó piacra dobni, vagyis nem engedte ki az ügyfelet a kezei közül. A jég először éppen idén, a Tesco Mobile virtuális mobilszolgáltató megjelenésével tört meg, ami már klasszikus virtuális mobilszolgáltatóként működik, jóllehet a cég egyik felének tulajdonosa az infrastruktúrát is biztosító Vodafone Magyarország.
A HWSW úgy tudja, hogy a virtuális mobilszolgáltatói piac az idén további szereplőkkel bővülhet hazánkban is, ebben pedig jelentős szerepet játszhat a negyedik magyarországi mobilszolgáltató megjelenése is, hiszen az MNO-k számára egy virtuális szolgáltató támogatása bevételforrást jelent. Vagyis úgy bővülhet a piac és élénkülhet a verseny, hogy az az infrastruktúratulajdonosnak kevésbé fáj.