Tömegével tűnnek el a feltöltőkártyás előfizetések
Tömegesen szűnnek meg a feltöltőkártyás, vagyis pre-paid mobilelőfizetések a három magyarországi szolgáltatónál. Az összes előfizetésen belül a pre-paid SIM-ek aránya ma már jóval 50 százalék alatt van és folyamatosan csökken.
A megváltozott gazdasági helyzet, valamint a mobilszolgáltatók részben erre válaszul adott stratégiaváltása is hozzájárul ahhoz, hogy a magyar mobiltelefonos ügyfélbázison belül tömegével veszik át a pre-paid, vagyis feltöltőkártyás előfizetések helyét a havi előfizetéses konstrukciók. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által szolgáltatott legfrissebb statisztikák szerint idén a második félév végére az összes előfizetésen belül már csak 48,6 százalék volt a pre-paid kártyák aránya, míg három évvel ezelőtt több mint 59 százalékon állt a mutató.
Az akkori és a mostani ügyfélbázis alapján kalkulálva nagyjából 1 millió 435 ezer feltöltőkártyás előfizetés tűnt el a magyar mobilpiacról, miközben a teljes ügyfélbázis 361 ezer előfizetéssel csökkent ennyi idő alatt. A pre-paid konstrukciók drasztikus visszaesése elsősorban a válság hatásának, és részben annak tudható be, hogy az előfizetők megváltak második, netán harmadik SIM-jüktől, emellett a mobilszolgáltatóknak sem állt többé érdekükben, hogy különböző promóciók keretén belül feltöltőkártyás ajándékokkal dagasszák az ügyfélbázist.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A három hazai operátor teljes ügyfélbázisa egyébként most már hosszú hónapok óta gyakorlatilag folyamatos csökkenést mutat, így júniusban is 24 ezerrel kevesebb előfizetést tartottak nyilván a szolgáltatók, a teljes ügyfélbázis mérete így 11,528 millióra csökkent. A mobiltelefonjukat aktívan használók száma ugyanakkor pont ugyanennyivel nőtt, ezzel június végére elérve a 10,980 milliós szintet. A magyarországi mobilpenetráció júniusban 115,9 százalékos volt, utoljára éppen 2009 nyarán állt hasonló szinten a bázis.
A vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők, azaz mind a havi díjas előfizetéssel rendelkezők és mind az előre fizetett előfizetések közül az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone piaci részesedése az előző havi 22,62 százalékról 22,78 százalékra emelkedett, a T-Mobile-é 45,84 százalék maradt, illetve a Telenoré 31,53 százalékról 31,38 százalékra csökkent - áll az NMHH gyorsjelentésében.
A feltöltőkártyás arányon látszólag még az sem változtat számottevően, hogy idén tavasszal elindult a Tesco Mobile, az ország első igazi virtuális mobilszolgáltatója, illetve a Blue Mobile, a Lidl diszkontlánc mobilmárkája. Mindkét szolgáltatás kizárólag feltöltőkártyás ajánlatokat kínál az ügyfeleknek.