Szerző: Dojcsák Dániel

2012. június 15. 13:20

Már a játékok is elhagyják a Google+-t

Két nagy játékgyártó is kilép a Google+ platformról, ami ha lehet még jobban kiürítheti a Google egyébként sem túl nagy forgalmú közösségi oldalát. A Google számára egy nagyon jó lehetőség lett volna, hogy a játékos kedvű felhasználókat egy jobb, átláthatóbb, korrektebb felülettel csábítja el, s úgy tűnt, ez sikerülhet is.

Az Electronic Arts kiadónak a PopCap nevű divíziója, illetve a németországi Wooga GmbH nyilatkozott úgy, hogy a Facebook-alternatívaként próbálkozó Google+ platformról kivonják bizonyos játékaikat. A német kiadó arról értesítette felhasználóit, hogy 3 játékuk zárja be kapuit a Google+-on belül, ezek természetesen más platforomokon elérhetőek maradnak, de ennél többet nem lehetett megtudni egyelőre a cégtől, így az okokra se derült fény.

Az Electronic Arts PopCap játékai közül a legnagyobb veszteség a minden platformon abszolút sikert jelentő Bejeweled lesz. A cég szóvivője diplomatikusan azt nyilatkozta, hogy “a Google egy értékes játékpartner, és továbbra is fognak fejleszteni a cég platformjaira, de a Bejeweledre fordított erőforrásokat most a Google+-tól távol fogják újrahasznosítani.

Nincs semmi baj, ugye?

A Google szóvivője szintén egy semmitmondó nyilatkozattal próbálta leplezni a tendenciát: “A játékok továbbra is fontos részét képezik majd a Google+ platformnak” - mondta a szóvivő annak ellenére, hogy a nagy nevek kihúzásával már kevesebb mint 40 játék maradt a választékban.

Az elmúlt hetekben ugyan újra jöttek olyan hírek, hogy a Google+ nagy számú új felhasználót volt képes elérni, de az egész rendszer, illetve a játékok szempontjából teljesen lényegtelen, hogy a Google hány felhasználóját erőlteti be más funkciókon, például a Gmail-en, YouTube-on vagy Google keresőn keresztül, vagy minden egyes Androidos fiókhozzáadáson keresztül. A valós használati statisztikák továbbra is kiábrándítóak. A comScore számai szerint a Google+-on a felhasználók átlagosan havi néhány percet töltenek, szemben a Facebookkal, ahol ennek sokszorosát.

Egy évvel ezelőtt a Google+ a Facebook kihívójaként lett pozicionálva, ami már akkor is erős vállalásnak tűnt. Az elmúlt egy évben viszont bebizonyosodott, hogy az univerzális közösségi online táptalaj a Facebook, ami mellé fel lehet rajzolni még néhány nagyobb gyűjtőmedret, mint a Twitter, de azon felül már csak a tematikus, vertikális közösségi hálózatok életképesek célzott fókuszuk révén.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A játékgyártók távozása azért is érdekes, mert a Google ráadásul sokkal kevesebb részt kért a bevételekből, mint amennyit a Facebook, de ezek szerint még így sem érte meg a maradás. A Facebook minden egyes költés után 30 százalékot kér el a fejlesztőtől, ami miatt például a Zynga egy jó ideje igyekszik elszakítani magát a közösségi hálótól. Eközben a Google+ viszont mindössze 5 százalékot csippentene le a virtuális javak vásárlásakor.

Hiába az akciós sarc, már idén februárban több nagyobb játékfejlesztő is jelezte, hogy nem tudnak érdemben pénzt termelni a Google+ platformon. Többek közt a Zynga is csalódottságát fejezte ki, pedig a CityVille és a Zynga Poker igen erős címeknek számítanak más helyeken. Eddig csak gyanús volt, hogy nem jelentek meg százával-ezrével alkalmazások és játékok a Google+-on, az viszont sokat elárul, hogy az ott lévő néhány tucat is elkezd lemorzsolódni.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról