Jön a Microsoft új online zeneszolgáltatása
Lapértesülések szerint hamarosan leváltja Zune néven ismert, vegyes fogadtatásban részesült online zeneszolgáltatását a Microsoft. Az új szolgáltatás jobban illeszkedik majd az Xbox tartalomközpontú rendszerébe és természetesen az új operációs rendszerekbe is beágyazódik.
Rövidesen leváltja a kétes sikerű, Zune márkanevű zeneszolgáltatását a Microsoft - értesült bennfentes forrásokból a The Verge. A redmondi cég a lap informátora szerint az idei E3 expón rántja le a leplet az egyelőre csak Woodstock kódnéven futó kezdeményezésről, mellyel jóval nagyobb elérést kíván megvalósítani a cég, több eszközön és operációs rendszeren keresztül.
A Woodstock a kiszivárgott információk szerint egy jelentős mértékben közösségi-alapú szolgáltatás lesz, melyet böngészőből is el lehet érni, emellett integrálva lesz a Windows 8 és Windows Phone 8 operációs rendszerekbe, valamint az Xbox játékkonzolok kezelőfelületébe is. A pletykák alapján arra is lehet következtetni, hogy a Microsoft valamilyen módon a világ legnagyobb közösségi hálózatán, a Facebookon is jelen lesz a szolgáltatással, várhatóan a jelenlegi, MySpace által üzemeltetett rendszeren túlmutató lehetőségekkel.
Az online zeneszolgáltatás része lehet emellett egy az iTunes Match-hez hasonló rendszer is, mely a felhasználók meglévő zeneszámait azonosítja és integrálja (adott esetben "kifehéríti") a lejátszási listába. A Woodstock a Microsoft saját platformjain túl is elérhető lesz, így a tervek szerint készül iOS-re és Android operációs rendszerre fejlesztett kliens is a szolgáltatáshoz.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az új zeneszolgáltatás bevezetését a Zune márkanév kissé megkopott fénye is indokolja, nem véletlen, hogy a Microsoft a sokkal sikeresebb Xbox brandhez kívánja kötni elsődlegesen a rendszert. A cég az idei E3-on előreláthatóan a konzolokon elérhető tartalomkínálat, valamint az Xbox és a Windows platformok kohézióját kívánja előtérbe tolni, erre pedig kitűnő alapot ad egy új zenestreaming-szolgáltatás bevezetése.
A bővítés illik abba a tendenciába, melyre a Microsoft március végén nyilvánosságra hozott belső statisztikái világítanak rá. Ezek szerint az amerikai Xbox Live Gold tagok átlagosan havi 84 órát töltenek bejelentkezve az online rendszerbe, de ma már nem csak a komolyabb multiplayer játékokkal ütik el az idejüket, hanem aktívan használni kezdték az otthoni szórakoztató funkciókat, például a tévé- és filmnézést, zenehallgatást, illetve az alkalmi, egyszerűbb játékokat is.
A márciusban nyilvánosságra hozott információk szerint most fordult először elő, hogy az amerikai Xbox felhasználók több időt töltöttek el multimédia tartalmak fogyasztásával a Live rendszerben, mint a videójátékokkal.