Google-veterán vezeti a Motorolát
Megkérdőjelezi a Motorola ígért függetlenségével kapcsolatos várakozásokat, hogy egy, a Google vezetéséhez közel álló szakember veszi át a mobilgyártó vezetését.
Dennis Woodside, a Google veterán alkalmazottja veszi át a Motorola vezetését - jelenti a Bloomberg. Az új vezér Sanjay Jhát váltja majd a telefongyártó vállalat élén, a cserére a két vállalat egyesülésének lezárását követően kerülhet sor. A felvásárlásra az Egyesült Államok és az EU megfelelő intézményei már rábólintottak, a kínai hatóságok beleegyezését követően gyakorlatilag minden akadály elhárul a tényleges egyesülés elől.
Váltófutás
Woodside jelenleg a Google amerikai értékesítési csapatát vezeti, emellett látta el a Google-Motorola felvásárlást levezénylő pozíciót. Ebben az állásában Woodside közvetlenül a Google elnök-vezérigazgatójának, Larry Page-nek és a pénzügyi vezérigazgatónak, Patrcik Pichette-nek jelentett. Mint a felvásárlást felügyelő Google-képviselő, Woodside természetes választásnak tűnik a pozícióra, feltehetően már kijelölésekor is ez volt a Google-vezetés terve. Az új pozíció nem előléptetés a korábban is alelnöki (Senior Vice President) rangot viselt, ez megfelel a Motorola élén betöltendő pozíciónak a Google-hierarchiában.
Jha vezetése alatt a Motorola sikerrel zárta le az Ed Zander neve által fémjelzett RAZR-korszakot és alakította újjá imázsát, köszönhetően az Android agresszív felkarolásának. Az amerikai gyártó az elsők között hozott ki mértékadó androidos telefont a DROID formájában, azóta azonban nem tudta a teljesítményt újra megismételni - köszönhetően például az érthetetlenül szétforgácsolt termékpalettának.
Sanjay Jha nem távozik üres kézzel a Motorola éléről, a felvásárlásban nyújtott segítségéért 66 millió dolláros jutalékban részesül és várhatóan ezen felül nem elhanyagolható végkielégítés is jár neki. Jha jövőjéről egyelőre keveset tudni, elképzelhető, hogy valamilyen formában a Motorola vezetésének tagja marad, de valószínűbb, hogy tudását valamelyik másik cégnél fogja a jövőben kamatoztatni.
Nem lesz egyszerű
Az új vezető számára ugyanakkor tartalmaz majd kihívásokat a Motorola rendbetétele. A cég hosszú negyedévek óta stabilan veszteséges, súlyosabb probléma azonban, hogy nem tud a robbanásszerűen bővülő okostelefonos piaccal együtt nőni, hanem folyamatosan részesedést veszít a Samsung, az Apple illetve a kínai gyártók elleni harcban. A Motorola ezzel nincs egyedül, a Sony, a HTC és az LG is hasonló versenyképességi problémákkal küzd.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ahogy korábban részletesen is kifejtettük, a jövőben komoly gondot okozhat a Google számára a Motorola közelsége. Házi gyártóként ugyanis nagyon nehéz lesz elkerülni azt a látszatot, hogy a Motorola a Google szoftveres fejlesztéseihez elsőként fér hozzá - ez ugyanis hatalmas előnyt jelentene a brutálisan kiélezett androidos mezőnyben. A preferenciális kezelés azonban elriaszthatja a gyártópartnereket, akik a készülékek elsöprő többségét gyártják, elhidegülésük könnyen az alternatívák (Windows Phone, webOS, Bada/Tizen) felé terelheti a gyártókat.
Az amerikai szakértők szerint problémás lehet a két vállalat kultúrájának egyesítése is. A Google továbbra is őrzi a kaliforniai startupokra jellemző felfogást a munkaszervezéstől az irodai hangulatig számtalan területen, ezzel szemben a Motorolára a gyakorlatiasabb, középnyugati kultúra jellemző. A két cég kompetenciái is szögesen eltérnek, míg a Motorola a beszállítói hálózatok és a gyártás menedzsmentjéhez ért, kis szoftverfejlesztési beütéssel, a Google hatalmas webes és médiavállalat, nagy szerverrendszerek üzemeltetésében és fejlesztésében jártas. A két terület között az egyetlen átjárási pontot az Android jelenti