:

Szerző: Koi Tamás

2012. február 9. 14:14

Németország műholdas bezzegország lett

Egyértelműen a műholdas műsorszórásnak, valamint az interaktív tartalmak elérését biztosító IPTV-nek kedvez a német digitális átállás. Az országban tavasszal kapcsolják le az analóg sugárzást, de már most jóval több műholdas előfizető van a piacon mint kábeles.

Felkészülten várják a németek az április 30-án esedékes analóg tévés lekapcsolást: az ország tévépiaca az elmúlt évben az IPTV- és a műholdas szolgáltatások előretöréséről szólt, vagyis ez az a két platform, mely komolyan hasznot tudott húzni az analóg lekapcsolási folyamatból. A műholdas platform erősödése műsorszóró oldalról elsősorban a Sky Deutschlandnak köszönhető, ehhez a céghez szerződött a legtöbb szatellites ügyfél a nyugat-európai országban.

A TNS Infratest által az SES Astra megrendelésére készülő felmérés alapján tavaly év végén 17,5 millió német háztartás tévézett műholdon keresztül, ezzel a technológia első ízben vehette át a vezető szerepet a kábeles megoldásokkal szemben - ez egyébként azt jelenti, hogy egyetlen év alatt 900 ezer új előfizetővel bővült a piac. A műholdas háztartások 90 százaléka digitális jelet fog az antennájával, az analóg műholdas sugárzás folyamatosan teret veszít a kutatások szerint.

A német kábeltévé-piac ettől függetlenül összesen 17,3 milliós előfizetői bázisával masszív, erős szereplőnek bizonyul, különösen az IPTV-szolgáltatások térnyerése jellemző - a kábelszolgáltatók tavaly 330 ezer új ügyfelet kapcsoltak be az IP-alapú televíziós rendszerbe, ezzel a teljes előfizetői bázis mérete átlépte az 1,3 milliót. Érdekes módon ugyanekkor csökkenni látszik a digitális földfelszíni sugárzású tévé (DVB-T) ügyfélbázisa: Németországban egy év alatt 180 ezer előfizetőt vesztett a platform, az elérés így jelenleg körülbelül 1,8 millió háztartás.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Hazánkban a digitális átállásnak egyelőre nincs a németországihoz hasonló érzékelhető hatása a televíziós műsorszóró szolgáltatások piacán. A vezeték nélküli előfizetések körében alig 52 ezres növekedés volt (itthon négy cég kínál műholdas, vagy mikrós tévécsomagokat, a UPC, a DIGI, a Magyar Telekom és a Hello HD), az általános IPTV-penetrációról ugyanakkor nincs adat, ugyanakkor a legnagyobb IPTV-szolgáltatónak minősülő Magyar Telekom ügyfélbázisa már átlépte a 200 ezret (2010. végén a 130 ezret sem érte el). A földfelszíni digitális sugárzású tévé fizetett tartalmát közel ötvenezren nézik ma, míg az ingyenesen fogható csatornákat a kutatások szerint körülbelül 300 ezer háztartásban nézhetik.

A hazai műsorszóró piac alakulásáról szó lesz a HWSW konferenciáján, a BigScreenen is, mely a televíziózás technológiájának jövője köré csoportosítja tematikáját.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról