Újabb Google-szolgáltatások búcsúznak
Alig indult el a 2012-es szezon, a Google máris megrázta magát, hogy lehulljanak az elfáradt projektek. Korábbi ígéretének megfelelően a cég nem hurcolja hosszú ideig azokat a fejlesztéseket, amik nem váltották be az ígéreteket vagy mára okafogyottá váltak.
A mondás szerint a Google azokra a fejlesztésekre fókuszál, amiket sok millió ember szeret és használ minden nap. Ezzel együtt viszont gyakran szükség van profiltisztításra, meg kell szabadulni a ballasztoktól. Ezek a nyesések bizonyára fájdalmasak néhány ember számára, de a legtöbben feltehetően nem is hallottak azokról az eszközökről, amiket a Google éppen leállít.
A mostani körben fél tucat terméktől búcsúzik a Google. Az első a Google Message Continuity (GMC), amit még 2010-ben indított a cég. A vállalati ügyfelek számára célzott eszköz célja az volt, hogy a Microsoft Exchange rendszerben kapott és küldött levelezéseket a Google cloud tárolójába lehetett menteni, mentesülve egy informatikai katasztrófa esetleges következményeitől. A GMC-re több száz vállalat fel is iratkozott és használta is, de közben több millió cég választotta a Google Apps rendszert és annak adatmentési megoldásait. A jelenlegi ügyfelek szerződésük lejártáig használhatják az eszközt, de már eközben is igyekszik a Google rávenni ezeket a vállalatokat, hogy álljanak át teljesen a Google Apps rendszerre, mint elsődleges levelező, dokumentumkezelő és kollaborációs platformra.
A második áldozatot talán többen ismerik, ez a Google Sky Map. Az alkalmazást hat lelkes pittsburghi Google-alkalmazott hívta életre munkaidejének saját projektekre fordítható 20 százalékában. Az égbolt térképét az androidos mobilok szenzoraival kombinálva 20 millió felhasználónak szereztek izgalmas vagy épp romantikus pillanatokat. Valós termék ebből sosem lesz, szerencsére a történet sorsa nem a lezárás, a Google nyílt forrásúvá teszi a szoftvert, amelyet jövőben a Google helyett/mellett a Carnegie Mellon University hallgatóinek vezetésével fejlesztenek tovább.
Google+ a fókuszban
2012 április 19-én végleg búcsúzik a Picnik online fotószerkesztő is, amit a Google 2010-ben vásárolt fel. A Picnik fejlesztő csapata a jövőben is marad a fotószerkesztés területén, de más Google-termékek részét képező funkciókon dolgoznak majd az egyedi alkalmazás helyett. Nem meglepő fordulat, hogy itt az “egyéb” alatt főként a Google+ világát kell érteni. A Picnik a bezárásig mindenki számára a prémium funkciókkal lesz elérhető, az előfizetők pedig a következő hetekben teljes díjvisszatérítést kapnak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Nyugdíjba megy a Needlebase nevű adatmenedzsment-platform is, amit a Google az ITA Software-től vásárolt meg. A technológiát beépítik a Google más adatkezelő kezdeményezéseibe. Ugyanígy megy a levesbe az Urchin is. A 2005-ben vásárolt vállalat és terméke a ma ismert Google Web Analytics alapjait adta. Ez a terület a Google-nél az elmúlt években sokat fejlődött és sokkal jelentősebbé is vált. Az Urchin búcsúja mindössze azt jelenti, hogy a cég végleg búcsúzik a kliensoldalon futtatott analitikától. 2012 márciusa után már nem lesznek elérhetőek a licencek, aki eddig ezt használta, kénytelen lesz átállni a Google Analytics-re.
A lista utolsó szereplője a Social Graph API, ami a fejlesztők számára segíthetett volna feltérképezni az emberek közti kapcsolatrendszereket. A kezdeményezés ugyan izgalmasnak hangzik, de az API-t szinte senki nem használta, így mostantól kezdve a Google már nem nyúl hozzá, április 20-a után pedig végleg eltűnik a rendszerből.