Gigantikus siker az Amazon Kindle Fire
Bevezetése óta folyamatosan, nyolc hete vezeti az Amazon összesített eladási listáját a Kindle Fire, a cég saját tabletje. A többi Kindle sem szerepelt rosszul, a család összesített eladásai megnégyszereződtek tavalyhoz képest.
A várakozásokat felülmúló siker a Kindle Fire - jelentette be közleményben az Amazon. A cég beszámolója szokás szerint nem említ pontos eladási adatokat, így sem az iPad sem a többi tabletgyártó számaihoz nem mérhetőek az új információk. Az Amazon szerint a saját mérései szerint a Kindle Fire bejelentése óta folyamatosan vezeti az összesített eladási listát - vagyis ez az online áruház által kínált legnépszerűbb termék.
Az idei "Fekete Péntek", a hálaadást követő péntek különösen jól sikerült a Kindle számára. A termékcsalád tagjaiból több mint négyszer annyit adtak el mint tavaly ilyenkor - és 2010 kifejezetten jó évnek számított a Kindle számára. A közlemény szerint a "Fekete Pénteket" megelőző időszak is rendkívül sikeres lett, a Kindle-család tagjaiból "több millió" darabot sikerült értékesíteni. Ez nem különösebb csoda, a jelentősen, esetenként akár 30 százalékkal alacsonyabb árú új Kindle-családot volumenre optimalizálta az Amazon.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat közleményével egybevág a Target áruházlánc független jelentése, amely szerint a Kindle Fire fogyott a legjobban az összes tablet közül. Érdekesség, hogy a Target üzletlánca Kindle Fire mellett az Apple iPadet is forgalmazza, így ez az első információ arról, hogy az almás cég tabletjét bárki lekörözte volna. Amennyiben a trend folytatódik, az komoly gátat vethet az iPad negyedik negyedéves sikereinek - a belépő áron 500 dolláros eszköz helyett a 200 dolláros Kindle Fire és a 250 dolláros Barnes and Noble Nook Tablet lehet a legmagasabb forgalmat generáló utolsó negyedév nagy nyertese.
Az iPad kialakítása és kezelőfelülete mellett a legnagyobb újdonságot az ára jelentette: 500 dollárért olyan értéket kínált, amit a Windowst futtató eszközök nem tudtak utolérni. Az Apple kétéves előnye azonban mára lenullázódott, a vetélytársak már mind árban, mind képességben képesek beérni az almás eszközt - a kezelőfelület versenyképességén pedig várhatóan az Android 4.0 javít majd. Az Amazon és a Barnes and Noble üzletpolitikája pedig alapjaiban kezdheti ki az iPad sikereit: a könyveladásokból élő kereskedők nem a készüléken keresnek, hanem a tartalomfogyasztáson - az üzleti modell hasonló a játékkonzolokéhoz.
Ennek megfelelően a Kindle Fire nem a noteszgép jövője akar lenni, csupán kliens az Amazon által kínált hatalmas mennyiségű audio-, video- és szöveges tartalomhoz. Ára így a bekerülési költség közelébe csökkenthető - ezzel az Apple egyelőre nem tudja felvenni a versenyt. Természetesen nem kizárt, hogy a két üzleti modell jól megfér majd egymás mellett - a tabletpiac jövőjét nehéz megjósolni. Egyelőre mind a felhasználók, mind a gyártók tesztelik a különböző koncepciókat, amelyek közül idővel kikristályosodnak a legjobb megoldások. Az azonban kétségtelen, hogy az Apple készülékeladásra épülő, az azokon elérhető tartalmat pedig másodrendű termékként kezelő modellje kemény kihívót kapott.