:

Szerző: Dojcsák Dániel

2011. október 5. 16:31

Privát szférát tiszteletben tartó rendszert épít a Google+

A Google újabb finomhangolást mutatott be közösségi hálózatán, ezúttal az üzenetek láthatósága és személyes beállításai kaptak újabb beállítási lehetőségeket. A fejlesztés folyamatos, ami azt jelenti, hogy a Google nem adja fel, de az eget rengető bejelentések továbbra is elmaradnak.

A Google egy érdekes személyes beállítási lehetőséget mutatott be a Google+-ban, mostantól a felhasználóknak lehetősége van letiltani a kommentelést a posztjaikban, illetve egy megírt üzenetet zárolni lehet még a megjelenítés előtt, ami ez esetben azt jelenti, hogy ugyan a “címzettek” láthatják azt, de nem lehet újra megosztani azt.

A kommentek letiltása is fontos lépés, hiszen nem minden esetben szerencsés, ha egy kinyilatkoztatás után szabadon csámcsoghat a közönség a bejegyzésen, főleg akkor, ha egy hivatalos vagy vállalati bejegyzésről van szó, de még fontosabb, hogy mostantól pontosan meg lehet határozni azt is, hogy kikhez jusson el egy üzenet. Eddig a megírt posztok újramegosztásával azok kontrollálatlanul terjedhettek a hálón, mostantól viszont a célzás tökéletesen a szerző irányítása alatt marad.

Mindent a kényes felhasználók komfortérzetéért

Eddig a felhasználók ezt a két hatást csak úgy tudták elérni, ha először megosztották a posztokat, majd utólag tiltották le a további megosztás lehetőségét és a kommenteket, véglegesen lezárva az adott témát.

Ez a két új funkció nem túl jelentőségteljes, mégis a korábban felvetett komolyabb, szakmai, tematikus közösségi hálózat elméletet erősíti. A Google+ ezek szerint egyelőre nem is próbál meg a Facebook babérjaira törni és nem szeretné erőltetni, hogy a hétköznapi kommunikáció és a céltalan megosztás színtere legyen. Abból a szempontból is érdekes az újítás, hogy ez az igény csupán néhány hete jelent meg a Google+ közönsége előtt, azaz a Google odafigyel és aktívan meghallgatja a felhasználói visszajelzéseket.

A következő hetekben is, ahogyan eddig is, további apró változtatásokra lehet számítani, a Google fejlesztői stratégiájának megfelelően várhatóan nem hagyják szabadon lebegni a rendszert egy nagyobb frissítésig, hanem hétről-hétre foltozzák, javítják, építik azt. Ugyan kissé lassan, de a Google+ gyűjti az erőt és halad előre. Múlt hónapban a legnagyobb hír az volt, hogy a Google megnyitotta a rendszert a publikum előtt és többé nem kell meghívó a használatához. Ez a lépés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ugyanis a szolgáltatás forgalma növekszik, még akkor is ha nem robbanásszerűen.

Ez nem a trónfosztás ideje

Épp emiatt korai lenne azt mondani, hogy a Google+ méltó kihívója a Facebooknak, sőt, egyes vélemények szerint, akár évekbe is telhet, mire a két szereplő erőviszonyai egyensúlyba kerülnek és tényleg egy korrekt harcot láthatunk. A Facebook az első kihívásokat ügyesen kezelte és a Google+ minden fontos újítását megfelelő módon konvertálta át saját rendszerébe. A Google+ hátránya, hogy szinte mindenét le tudja másolni a Facebook, előnye viszont az, hogy immár nem kell elkövetnie az új piachoz kapcsolódó tanulási fázis hibáit.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az egyik ilyen hiba éppen a személyes adatok kezelésének módszerei, ami miatt a Facebookot évek óta ostorozza a szakma és a laikusok közül is sokan. A Google+ viszont képes elkerülni ezeket a vádakat pusztán azzal, hogy elébe megy azoknak és minden szempontból transzparens, korrekt szabályrendszert hoz létre. Ettől függetlenül persze tudjuk, hogy a Google is az információk gyűjtéséből és értelmezéséből meríti az erejét.

Túl lassan halad az ügy

Ahhoz, hogy a Facebook - Google párharc igazán izgalmas legyen, jelenleg csupán arra van szükség, hogy a Google+ képes legyen hónapról-hónapra növelni a forgalmát. A nyitás után természetesnek vehető a hirtelen megugrás, ami hamar vissza is esett. A Hitwise mérései szerint a nyitás utáni első hétben közel 15 millió látogatást generáltak csak az amerikai felhasználók, ami következő hétre 7,2 millióra esett vissza, de még ez a szám is magasabb, mint a meghívós rendszer idején

A Google+-ban úgy tűnik még van potenciál, de igen nehéz helyzetben van akkor, ha gyorsan a Facebook nyomába szeretne eredni. Főleg úgy, hogy a korai befogadók és lelkesedők egy része olyannyira csalódott lett a hirtelen fellángolás utáni nyugalom miatt, hogy hangosan hirdetik, hogy ők már túl is léptek ezen és törölték a Google+ fiókjukat. Az sem jó jel, hogy a Google felsővezetői sem aktívak látványosan a rendszerben, legalábbis publikusan nem, ami azt az érzetet kelti, mintha ők sem bíznának ebben a sikerben.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról