:

Szerző: Koi Tamás

2011. szeptember 22. 15:59

Bajban van a Logitech

Ma már korántsem bizonyul olyan jó üzletnek különféle kiegészítőket fejleszteni és gyártani szórakoztatóelektronikai berendezések mellé, szenved a Logitech, a PC-s kiegészítők piacának egyik prominens, nagy múltú szereplője.

Nem megy jól mostanában a Logitechnek, a svájci székhelyű, multimédiás komponenseket, és különféle konzolos, valamint PC-s eszközöket gyártó cég két hónapon belül már a második profitfigyelmeztetését adja ki, a vállalat év végi eredménye jócskán elmarad majd attól, amire korábban számítottak a cégvezetők. A gyártó saját bevallása szerint a visszaesés két faktornak tudható be, egyrészt a romló gazdasági környezet, másrészt a rosszul felmért piaci lehetőségek vezetnek a cég árbevételének stagnálásához.

A Logitech a fenti körülményekre hivatkozva közölte, árbevétele a 2012 márciusában véget érő üzleti évben a korábban kalkulált 2,5 milliárd dollár helyett csak 2,4 milliárd dollár lesz. A vállalat eredetileg 2,6 milliárdos bevételcélt tűzött ki maga elé, az első negyedéves gyenge teljesítmény után azonban nyilvánvalóvá vált, hogy ezt nem tudja tartani. A Logitech akkori vezérigazgatójának, Gerald Quindlennek ezért később távoznia is kellett, helyét megbízott vezérigazgatóként a társaság korábbi első embere, egyben jelenlegi elnöke, Guerrino De Luca vette át.


De Luca: nem sok ok van az örömre

Elemzők szerint a Logitech hibát követett el azzal, hogy alulbecsülte a piac és a technológia változásait, azaz nem vette figyelembe, hogy a fogyasztók figyelme a Logitech számára elsődleges eszközcsoportról - személyi számítógépek, konzolok - fokozatosan a mobil eszközökre terelődik, ezen a területen pedig gyakorlatilag semmilyen megoldással nem szolgál a cég. A fenti vádat kvázi De Luca is beismerte egy a Reutersnek adott telefonos interjúban: "A termékkínálatunk nem kellően erős, ráadásul a gazdasági helyzet sem kedvez nekünk" - mondta el a cégvezető, ugyanakkor optimistán hozzátette: "Az Apple a remek példa arra, hogy ilyen környezetben mire lehet képes egy cég".

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A multimédiás perifériák prémiumszegmensében erős jelenléttel bíró Logitech azonban egyelőre láthatóan nem tud olyan kultuszt teremteni termékeinek mint az Apple. A vállalat helyzete jelenleg sokkal inkább Európa legnagyobb szórakoztatóelektronikai gyártójának, a Philipsnek a helyzetét mintázza, mely szintén csökkenő eladások miatt szenved az utóbbi időszakban. Problémát jelenthet emellett, hogy a cégnek nincs igazán húzóterméke, a tavaly megjelent Google TV set-top box, és a hozzá tartozó perifériák annyira nem fogytak, hogy a központi egység árát kevesebb mint a felére le kellett szállítania a cégnek.

A Logitech felől érkező rossz híreknek a részvénypiac is idegesen reagál, a profitfigyelmeztetés hírére a cég részvényeinek árfolyama 12 százalékkal esett - a Logitech-papírok az idei évben értékük felét elvesztették.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról