Izgalmassá válnak az online zenei szolgáltatók
A mobilos és a cloud zenei szolgáltatások folytatják világhódító útjukat, az okostelefonnal és mobilinternettel a kezükben rohangáló felhasználók egyre jobban el lesznek kényeztetve. A héten a Spotify és a RIM is érdekes újdonságokkal rukkolt elő.
A skandináv online zenei szolgáltató, a Spotify és a zenei kereséssel és felismeréssel foglalkozó SoundHound egy közös projektet jelentett be. A SoundHound legérdekesebb funkciója, hogy a felhasználó a mobilja mikrofonjával rögzítve az épp a környezetében szóló zene egy részletét, felismertetheti a zeneszámot. Ha a rádióban felcsendül egy szám, amire kíváncsiak vagyunk, de nem ismerjük fel az előadót, akkor a SoundHound egy pár másodperces minta elemzése után jó eséllyel megmondja, hogy ki az előadó, mi a számcím, melyik albumon található és egyéb adatokat is listáz. Ezen felül ad a számra egy YouTube találatot, illetve a zenésszel kapcsolatos tartalmakat is könnyen el lehet érni, ha kíváncsiak vagyunk például az előadó élettörténetére. Ugyanilyen szolgáltatást kínálnak a Sony Ericsson mobilok is TrackID néven, illetve van még néhány kompetítor, mint a Shazam, de a SoundHound annyiban különbözik, hogy akár énekelhetünk, dúdolhatunk, fütyörészhetünk is neki, abból is képes többnyire találatot adni, míg a többi szolgáltató csak teljes egyezésre.
Dúdold bele a mobilba és hallgasd vissza az eredetit
A Spotify és a SoundHound együttműködésében utóbbi nyilván hozzáfér a Spotify teljes katalógusához, amivel a felismerhető dalok száma növekszik, de a lényeg, hogy a találati oldalon megjelenik egy link a mobiljukon Spotify-t is használóknak, amivel azonnal elindítható az adott zeneszám, és onnan akár közvetlenül be is lehet helyezni azt egy lejátszási listába. Ha valaki felismerhetően eldúdol egy számot, akkor azon nyomban meghallgathatja vagy a többi körülötte lévő emberrel meghallgattathatja azt az eredeti verzióban is.
Marketinges szemmel ez az együttműködés ott válik izgalmassá, hogy amennyiben a SoundHound felhasználónak nincs Spotify fiókja, akkor ez a funkció nem működik, viszont szoftver felajánlja azonnal a regisztrációt. Míg Spotify-ból a Premium verzió szükséges, a SoundHound esetében teljesen mindegy, hogy az illető az ingyenes vagy a fizetős licencet használja, ez működni fog. Az egyetlen megkötés, hogy ez egyelőre csak Európában működik.
Közösségi katalógus Blackberry felhasználóknak
Eközben a tengerentúlon a Research in Motion bejelentette érdekes megközelítésű cloud zenei szolgáltatást, melynek segítségével BlackBerry felhasználók a BBM (BlackBerry Messenger) profiljukkal regisztrálhatnak egy zenei felhőbe. A zeneszámok itt is egy viszonylag nagy katalógusból érhetőek el, amik közül viszont minden felhasználó csupán 50 számot választhat ki. Ezeket természetesen cserélgetheti, illetve leszinkronizálhatja a mobiljára offline eléréshez. Egyedi megoldásnak számít ugyanakkor, hogy minden BBM felhasználó a saját 50 dalán kívül hozzáfér a BBM-barátok dalaihoz is. Így érdemes minél nagyobb hálózatot kiépíteni és összekötögetni a többi felhasználóval a profilt, amivel nagyságrendekkel nagyobb kínálathoz lehet jutni.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az ideológia szerint így a felhasználók aktívabban használják majd a BBM-et, illetve olyan zenéket fedeznek majd fel, amiket lehetséges, hogy sosem hallgattak volna egyébként meg. A szolgáltatás bevezetése alkalmat ad a kanadai gyártónak arra, hogy a jelenleg mintegy 45 millió felhasználóval rendelkező BlackBerry Messenger szolgáltatás ügyfélkörét tovább bővítse, és az aktivitást növelje. Ha valaki attól fél, hogy egy zeneszám, amit az ismerőseinél megkedvelt, esetleg eltűnik a repertoárból, akkor az Amazon MP3 online boltból meg is vásárolhatja, amennyiben az illető az Egyesült Államokban lakik.
A Spotify-Soundound együttműködés gyümölcse már a napokban elérhető lesz az európai felhasználóknak, míg a BlackBerry zeneszolgáltatás egyelőre zárt béta fázisban tart. Jelenleg csupán Kanadában, az USA-ban és az Egyesült Királyságban próbálgathatják ki a szolgáltatást a szerencsések, később, ha élesedik, akkor több kulcspiacon is elérhető lesz, havi 5 dolláros előfizetési díjért cserébe.