Egy Klikkel kivégezte a Telenor a Vodafone-t
Zseniális marketinghúzás a Telenor részéről, fejfájás a Vodafone számára - ez az április elején bevezetett Klikk mobilnet-opció summázva. A cég példátlan növekedéssel, egyetlen hónap alatt több mint négy százalékponttal tornászta fel mobilnet-piaci részesedését.
Érdekes fordulatot hozott a július a mobilinternetes szolgáltatások piacán: a Telenor Magyarország eddig soha nem látott növekedésnek köszönhetően aktív és teljes ügyfélszámát tekintve egyaránt visszaelőzte első számú riválisát, a Vodafone Magyarországot. A teljes mobilnetes piac júliusban csaknem 119 ezer új előfizetővel bővült, ebből csak a Telenorhoz több mint 83 ezren csatlakoztak. A hirtelen megugrás mögött az áprilisban bevezetett, három hónapig ingyenesen igénybe vehető Klikk mobilnet-opció áll.
A Telenor noha már áprilisban megkezdte az értékesítését a Klikk opciónak, az új ügyfeleket csak három hónappal később, az ingyenes igénybe vételi periódus lejártát követően jelentette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak, mivel a hatóság statisztikáiban nem szerepelhet olyan tarifa vagy opció, mely ingyenesen érhető el. Kommunikációs szempontból most ráadásul a Telenor számára rendkívül jól jön az NMHH által publikált statisztika, hiszen a számok nyilvánosságra hozatala gyakorlatilag egybeesik a Hipernet mobilnet-szolgáltatás augusztusi rajtjával.
HWSW-grafika. Forrás: NMHH
A Klikk opció lényegében egy már régóta elérhető mobilnet-opció újracsomagolása révén jött létre: a szolgáltató ügyfelei havonta 100 megabájtnyi felhasználható adatforgalmat kapnak telefonjukkal, miután SMS-ben megrendelik a Klikket, ezt követően a 990 forintos havi díjból 100 százalékos kedvezményt kapnak három hónapig. A Telenor a HWSW információi szerint jelentős direkt marketing támogatást nyújtott a Klikk bevezetéséhez és értékesítéséhez, így több tízezer ügyfelet hívtak fel az üzletkötők a szolgáltató megbízásából, emellett a Klikket hagyományos reklámfelületeken (city light, óriásplakát stb.) is nagy erőkkel népszerűsítette az operátor.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mindennek a jelek szerint most érett be a gyümölcse, a Telenor az aktív előfizetői bázison belül a 83 ezer új ügyfélnek köszönhetően több mint 4 százalékponttal növelte piaci részesedését - ez olyan mértékű nyereség, amilyenre a mobilnet-gyorsjelentések publikálása óta mindeddig nem volt példa. Bár a piacot vezető T-Mobile részesedése ezzel csaknem 2,5 százalékpontot visszaesett, a júliusi eredményeket látva valójában a százalékosan kisebb veszteséget elszenvedő Vodafone-nak van oka leginkább a fejfájásra.
A szolgáltató az utóbbi évben ádáz harcot vívott a Telenorral a mobilinternet-piac második helyéért, és tavaly nyáron a teljes, idén tavasszal pedig az aktív ügyfélbázist tekintve is lehagyta riválisát. A Telenor most egyetlen hónap alatt fordított, újra kiélezetté téve a játszmát.