Továbbra sem találja a fonalat a Telenor
Továbbra sem megy jól a Telenornak, derül ki a cég első negyedéves pénzügyi jelentéséből, melyet ma adott ki. A vállalat láthatóan az adatszolgáltatásoktól remél növekedést.
Éves szinten 1,7 milliárd forinttal csökkent a Telenor Magyarország első negyedéves árbevétele, elsősorban a hangalapú szolgáltatásokból származó bevétel jelentős csökkenése miatt. A távközlési vállalat ezúttal is a hívásvégződtetési díjak csökkenésével magyarázza a visszaesést, amit csak kis mértékben kompenzált az adatszolgáltatásokból származó árbevétel növekedése. A társasághoz egyébként még így is 37,5 milliárd forint folyt be az év első hónapjában.
Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenés leírása előtti eredmény) ezúttal nem mutatott olyan látványos csökkenést mint az előző negyedévben - emlékezetes, hogy a tavalyi utolsó negyedévet jelentős veszteséggel zárta a Telenor, mivel a 2010-re eső távközlési különadót egy összegben ebben az időszakban volt kénytelen lekönyvelni. A távközlési cégekre kivetett új adónem azonban az idei első negyedéves eredményeken is érezteti a hatását: a Telenor EBIDTA-ja 20 százalékkal, mintegy 3,4 milliárd forinttal csökkent éves szinten, ebből 2,3 milliárd forintot tett ki a különadó.
A Telenor pénzügyi teljesítménye
A működési költség a bevételcsökkenés ellenére az előző év szintjén maradt, a tőkeberuházás pedig mindössze 0,35 milliárd forinttal magasabb mint egy éve, de így is alig haladja meg a 2 milliárd forintot, holott a Telenornál teljes hálózatmodernizáció zajlik a kínai ZTE bevonásával. A két vállalat a projekt kezdetén azt közölte, a beruházás listaáron 200 millió euróba, azaz mintegy 53 milliárd forintba kerül, a Telenor pénzügyi eredményei alapján azonban biztosan kijelenthető, hogy a valódi ár ennek csak a töredéke - a ZTE-nek minden bizonnyal szüksége volt egy jó nevű európai referenciára a további régiós terjeszkedéshez, a Telenor pedig alighanem kapva kapott az alkalmon, hogy a kedvező árért cserébe eljátssza a "kísérleti nyúl" szerepét.
A kék emblémás mobilszolgáltatónál az EBIT (kamatozás és adózás előtti eredmény) több mint 40 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz képest, amelyet az alacsonyabb EBITDA és a hálózati eszközök cseréje miatti 2 milliárd forinttal magasabb értékcsökkenési leírással magyaráz gyorsjelentésében a Telenor. A vállalat minden erőfeszítés ellenére láthatóan képtelen szembe fordulni az árral és a kedvezőtlen piaci trendekkel, az árbevétele a szezonalitásnak megfelelően mozog.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A cég a mobiladat-szolgáltatások felfuttatásában látja a kiutat, erre utal a Telenor januárban érkezett új vezérigazgatójának, Christopher Laskának a nyilatkozata is: "A jövőbe tekintve jelentős növekedési lehetőséget látunk a mobilinternetben. Szeretnénk tovább növelni az internetezők számát Magyarországon, s meggyőződésünk, hogy a digitális írástudatlanság felszámolása erősíteni fogja az ország versenyképességét" - nyilatkozta Laska.
A Telenor az utóbbi hónapokban a mobilnet-értékesítések terén egyébként jól is teljesített, a cég három hónap alatt több mint 22 ezer új aktív ügyfelet toborzott, többet mint elsődleges piaci riválisa, a Vodafone Magyarország. A szolgáltatónak idén március végén nagyjából 65 ezerrel több aktív mobilnet-előfizetője volt, mint egy évvel korábban. A hangalapú előfizetések száma ugyanennyi idő alatt 36 ezerrel csökkent, és 3470-ről 3279 forintra csökkent az egy előfizetőre jutó árbevétel is (ARPU).