Telefonba költözik a Szigetkártya
Éles üzemben tesztelik a telefonos érintés nélküli fizetést, vagy angol nevén Near Field Communications technológiát az idei Sziget Fesztiválon, ahol ismét a Vodafone az egyik főszponzor.
A Vodafone az idei fesztivál idején is igyekszik olyan telekommunikációs megoldásokat hozzátenni az eseményhez, melyek a hazai termékpalettán eddig nem, vagy nem ilyen formában szerepeltek. A 2011-es év nagy dobása a mobilos Near Field Communicaitons (NFC), vagyis az érintés nélküli fizetés lesz, mely lényegében a tavaly debütált Szigetkártyát költözteti be az arra alkalmas mobilkészülékekbe. A Vodafone emellett idén kihasználja a lehetőséget arra is, hogy a mobilhálózatának fejlesztését látványosan demonstrálja.
Az operátor ennek jegyében a fesztivál területén felépíti a gyors mobilinternet jelképét, egy olyan "interaktív tornyot", mely többfunkciós bázisállomásként is üzemel. Az ideiglenesen kihelyezett bázisállomás - melynek formatervét az elképzelések szerint megpályáztatják - HSPA+ technológiával szolgáltat, ami azt jelenti, hogy a maximálisan kiosztható letöltési sávszélesség elméletileg akár 21 Mbps is lehet a lefedettségi területen. A szolgáltatók egyébként a rendezvény idején rendszerint mobil adókkal amúgy is bővítik a kapacitást, az ilyenkor többszörösére növekedett hálózatterhelést ugyanis a fesztiválhelyszín körzetében üzemelő infrastruktúra nem tudná kiszolgálni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Idén megújul a tavalyi fesztivál egyik újdonsága, a Szigetkártya is, melyet immár a rendezvény kizárólagos fizetőeszközévé kívánnak tenni a szervezők. A Vodafone közreműködésével a szolgáltatást zártkörű teszt jelleggel NFC-kompatibilis mobiltelefonokkal is igénybe lehet venni (ilyenből egyelőre csak egy, a Nexus S szerepel a szolgáltató kínálatában), illetve a szolgáltatói ügyfelei akár Szigetkártyájukat is feltölthetik vele operátori egyenlegük terhére.
Tavaly nagyjából ötszázan vették igénybe, így a Vodafone szerint sikertermék lett a Percalapú Szigetjegy, mely idén is elérhető lesz - ezzel a látogató a belépéstől a Sziget elhagyásáig fizet csak, például ha kizárólag kedvenc együttese koncertjére kíváncsi. A tavalyi év egyik kulcstermékéről, a Szigetfonról nem esett szó a sajtótájékoztatón, egyelőre tehát nem tudni, hogy a szolgáltató a tavalyihoz hasonló feltételek mellett biztosítja a tarifát és a kedvezményes készülékeket.