:

Szerző: Koi Tamás

2011. március 7. 12:51

Meglepte a versenytársakat az iPad 2

Felkészületlenül érte az Apple riválisait az iPad 2 múlt heti bejelentése - a jelek szerint senki nem számított rá, hogy a tablet második generációja ilyen gyorsan és ilyen sok piacon megjelenhet.

Az Apple múlt heti bejelentése - miszerint az iPad 2 még márciusban megjelenik 25 országban - a jelek szerint meglepetésként érte a legnagyobb riválisait, emellett a táblagép paraméterei kapcsán fájhat a feje egynémely vetélytársnak, leginkább a Galaxy Tab termékcsaláddal világszintű ismertséget kivívott Samsungnak. A Samsung mobilrészlegének alelnöke, Lee Don-Joo a Yonhap News koreai hírügynökségnek múlt héten egyenesen úgy fogalmazott, a nagyobb kijelzővel ellátott Galaxy Tab paramétereit tekintve "nem megfelelő" az iPad 2-höz hasonlítva.

Áttervezik a Galaxy Tabet?

A meglehetősen szűkszavú nyilatkozat drámaiságát csak tetézte, hogy a cégvezető hozzátette, elképzelhető, hogy ezek után újra kell gondolnia a cégnek a 10,1 hüvelykes képátlójú kijelzővel ellátott Galaxy Tab árazását. A kijelentést követően több bennfentes forrás közölte, a Samsung ki sem adja az eredetileg tervezett áprilisi időpontban a nagyobb Galaxy Tabet, és a mérnökök már gőzerővel azon dolgoznak, hogyan tudnák könnyebb és vékonyabb változatot készíteni belőle  - az iPad 2 8,8 milliméter, a nagyobb Galaxy Tab 10,9 milliméter vastag lesz.

Ezeket a spekulációkat később cáfolták a Samsungnál, bennfentesek ezzel együtt nem zárják ki, hogy a koreai multi már dolgozik a továbbfejlesztett változaton, és amilyen gyorsan csak lehet - elképzelhető, hogy még a nyáron, de legkésőbb ősszel - piacra dobja azt. Szakértők szerint a Samsungnak a siker érdekében olyan fejlesztéseket kell integrálnia a Galaxy Tabbe, melyekhez a cég amúgy is könnyebben hozzáfér mint az Apple, így például kézenfekvő lehet az OLED-kijelző megjelenése a termékcsaládban, ez azonban jelentősen növelné az előállítási költséget.

A RIM-mel kis kiszúrt az Apple

A Samsungnál lényegesen nehezebb helyzetbe kerülhet a kanadai Research in Motion (RIM), mely tavaly félig-meddig kényszerűségből vágott bele a PlayBook nevű, 7 hüvelykes kijelzővel ellátott tablet fejlesztésébe és gyártásába. A termék esélyeit nagyban ronthatja, hogy a tervezett premier - március vége, április eleje - idején az iPad 2 már piacon lesz, ráadásul a PlayBooknak még az ára sem ismert - aligha véletlenül.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A RIM-nek más miatt is fájhat a feje: épp egy ilyen, a cég számára stratégiai fontosságú időszakban adta be lemondását a vállalat marketingigazgatója, Keith Pardy, aki három éve töltötte be ezt a pozíciót. A kanadai gyártónak ilyen körülmények közt kell megtalálnia a hangot a célcsoporttal (rosszmájú vélemények szerint egyelőre a célcsoportját sem találta meg), és ráirányítani a figyelmet egy kétségtelenül különleges, ugyanakkor a RIM portfóliójába nehezen beilleszthető termékre.

Az iPad 2 premierje láthatóan egyetlen gyártó számára nem okoz különösebb fejtörést: ez a Motorola, mely több olyan tulajdonsággal is felruházta a Xoomot, mellyel nehezen tud versenyezni az új generációs iPad. Ezek közé sorolható egyebek mellett az utólag beépíthető LTE-kompatibilis rádiós modul, mely idén aligha kerül be az iPadek repertoárjába.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról

fab

0

Nem adhatja el a gyárait az Intel

2024. november 28. 12:39

A cégnek juttatott állami támogatás feltétele, hogy a vállalat többségi tulajdonos maradjon a gyártó leányvállalatban.