Gyorsabban nő a piacnál a Lenovo
Ötödik egymást követő negyedévben lett a Lenovo a leggyorsabban növekvő nagy PC-gyártó, a piaci részesedése ennek köszönhetően egy év alatt 8,8 százalékról 10,2 százalékra nőtt világszerte. A kínai gyártó nagyon jól áll a fejlődő piacokon, és otthon is egyre erősebb.
Megszilárdította pozícióját a Lenovo és a korábbi problémás évek után stabilan nyereséges. A most befejeződött negyedévben az üzemi eredmény 28 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest, és 127 millió dollárt tett ki. A cég nettó profitja is nőtt, 20 millióról 100 millióra. A jó eredmények mögött a jelentősen, 22 százalékkal bővülő eladások vannak, az összforgalom így 5,8 milliárd dollár lett az előző év hasonló időszakában keletkezett 4,76 milliárd dollárhoz képest.
Fokozatosan rázza le vetélytársait a kínai piacon a Lenovo. A hazai piacon a cég folyamatosan növeli részesedését, míg a versenytársak jelentős távolságból figyelik - a Lenovo részesedése az ázsiai országban 32,2 százalék, míg a HP, az Acer és a Dell 7,5-8,1 százalékos részesedéssel szerepelnek. A Lenovo bejelentése szerint az üzleti stratégia szempontjából kritikus fontosságú a kínai piac, egyrészt innen származik a cég profitja, másrészt a számítógépes dominancia segítségével új piacokra is könnyebben be tud törni, például a mobiltelefonokéra. A cég sokat vár az új mobilpiaci eszközöktől, így a hibrid Android/Windows 7 notebooktól, de a Lenovo minden eddiginél komolyabb lendülettel száll be az okostelefonok és táblagépek piacára is.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kínai piac fontosságát mutatja, hogy innen származik a cég üzemi eredményének egésze, a többi piacon összességében nem tud a cég profitot felmutatni, ám nem is veszteséges. A kilátások ugyanakkor kiválóak, a Lenovo folyamatosan gyorsabban növekszik a piacnál és idén jelentősen, két százalékponttal növelte részesedését a világpiacon. A Lenovo a leggyorsabban a fejlődő piacokon tört előre, összességében 43 százalékkal növelte az eladásait ezekben az országokban - miközben a piac csak 16 százalékkal nőtt - ezzel a fejlődő piacokon a Lenovo részesedése 1,2 százalékkal, 6,6 százalékra nőtt.
A fejlett piacokon is nagyot lépett előre a cég, az eladott számítógépek darabszáma 23 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, miközben a piac 4 százalékkal zsugorodott. Ennek köszönhetően a Lenovo részesedése 4,1 százalékról 5,2 százalékra nőtt ezekben az országokban. A Lenovo saját számításai szerint nagyvállalati környezetben világelső lett a notebookszállítók között, 21 százalékos részesedéssel - ami a ThinkPad üzleti noteszek új árazási modelljének sikerét mutatja.