:

Szerző: Gálffy Csaba

2011. február 17. 12:57

Gyorsabban nő a piacnál a Lenovo

Ötödik egymást követő negyedévben lett a Lenovo a leggyorsabban növekvő nagy PC-gyártó, a piaci részesedése ennek köszönhetően egy év alatt 8,8 százalékról 10,2 százalékra nőtt világszerte. A kínai gyártó nagyon jól áll a fejlődő piacokon, és otthon is egyre erősebb.

Megszilárdította pozícióját a Lenovo és a korábbi problémás évek után stabilan nyereséges. A most befejeződött negyedévben az üzemi eredmény 28 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest, és 127 millió dollárt tett ki. A cég nettó profitja is nőtt, 20 millióról 100 millióra. A jó eredmények mögött a jelentősen, 22 százalékkal bővülő eladások vannak, az összforgalom így 5,8 milliárd dollár lett az előző év hasonló időszakában keletkezett 4,76 milliárd dollárhoz képest.

Fokozatosan rázza le vetélytársait a kínai piacon a Lenovo. A hazai piacon a cég folyamatosan növeli részesedését, míg a versenytársak jelentős távolságból figyelik - a Lenovo részesedése az ázsiai országban 32,2 százalék, míg a HP, az Acer és a Dell 7,5-8,1 százalékos részesedéssel szerepelnek. A Lenovo bejelentése szerint az üzleti stratégia szempontjából kritikus fontosságú a kínai piac, egyrészt innen származik a cég profitja, másrészt a számítógépes dominancia segítségével új piacokra is könnyebben be tud törni, például a mobiltelefonokéra. A cég sokat vár az új mobilpiaci eszközöktől, így a hibrid Android/Windows 7 notebooktól, de a Lenovo minden eddiginél komolyabb lendülettel száll be az okostelefonok és táblagépek piacára is.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A kínai piac fontosságát mutatja, hogy innen származik a cég üzemi eredményének egésze, a többi piacon összességében nem tud a cég profitot felmutatni, ám nem is veszteséges. A kilátások ugyanakkor kiválóak, a Lenovo folyamatosan gyorsabban növekszik a piacnál és idén jelentősen, két százalékponttal növelte részesedését a világpiacon. A Lenovo a leggyorsabban a fejlődő piacokon tört előre, összességében 43 százalékkal növelte az eladásait ezekben az országokban - miközben a piac csak 16 százalékkal nőtt - ezzel a fejlődő piacokon a Lenovo részesedése 1,2 százalékkal, 6,6 százalékra nőtt.

A fejlett piacokon is nagyot lépett előre a cég, az eladott számítógépek darabszáma 23 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, miközben a piac 4 százalékkal zsugorodott. Ennek köszönhetően a Lenovo részesedése 4,1 százalékról 5,2 százalékra nőtt ezekben az országokban. A Lenovo saját számításai szerint nagyvállalati környezetben világelső lett a notebookszállítók között, 21 százalékos részesedéssel - ami a ThinkPad üzleti noteszek új árazási modelljének sikerét mutatja.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról

fab

0

Nem adhatja el a gyárait az Intel

2024. november 28. 12:39

A cégnek juttatott állami támogatás feltétele, hogy a vállalat többségi tulajdonos maradjon a gyártó leányvállalatban.