Már 2,6 millió magyar a Facebookon
Újabb mérföldkövet lépett át a magyar Facebook-közösség létszáma, immár több mint 2,6 millió aktív hazai felhasználónál járunk. A statisztikák az elmúlt időszakban nem frissültek, s hosszú hetekig a 2,3 millió körüli adatot láthattuk, de tegnap felkerültek a Facebook hirdetési rendszerébe az aktuális számok.
A jelenlegi állás szerint 2.600.680 regisztrált Magyarországon élő felhasználó veszi igénybe a Facebook szolgáltatásait. Ebből 200 ezer felhasználó nem beszéli (vagy nem állította be a profiljában) a magyar nyelvet, viszont ha hozzáadjuk a világ olyan országait, ahol tudhatóan több magyar él, akkor még egy további több mint negyedmilliós réteget kapunk.
Ha csak a magyarországi felhasználókat nézzük, akkor a tagok 47,5 százaléka férfi, az 52,5 százaléka nő. A legnépesebb korosztály továbbra is az egyetemista korúak, a 18-24 évesek, akik a 35 százalékát teszik ki a magyar Facebook-népességnek. Találunk félmillió 18 év alattit, illetve körülbelül ugyanennyi 45 évnél idősebb embert is, azaz a tinédzserek és az idősek/középkorúak közel azonos számban regisztráltak. Arányaiban viszont értelemszerűen a fiatalok viszik a prímet. Az idősek közül ugyan egyre többen vannak, de az összes korosztály közül hiába itt találjuk a legtöbb embert, mégis itt továbbra is a legalacsonyabb számszerű növekedés. Az elmúlt három hónapban kevesebb mint 45 ezer 45 évnél idősebb magyar regisztrált a Facebookra, miközben 110 ezer 18 év alattival, 122 ezer 18-24 évessel és körülbelül 130 ezer 25-34 évessel gyarapodott a létszám.
Még torz a virtuális korfa
Az ünnepek alatt jelentős számban regisztráltak a 35-44 évesek is, körülbelül 90 ezer új felhasználó jelent meg közülük, aminek az egyik magyarázata az, hogy a fiatal felnőtt felhasználók vonzzák a szülőket, rokonokat is, főként akkor, ha másik városba költözés miatt a napi kommunikáció online felületre terelődik. Emellett jellemző ok a gyermekszületés, hiszen a feltöltött fotókat a fiatalok ma már nem kéthavonta viszik el a nagyszülőknek, szülőknek, hanem egyszerűen feltöltik Facebookra vagy iWiW-re. A nyugdíjasok viszont még nem szoktak rá a közösségi hálózatokra, igaz nagyon dicséretes, hogy már van 107 ezer 64 évesnél idősebb magyar a rendszerben.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az összes magyar felhasználó közül a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korcsoport viszont megközelítőleg 2 millió tagot számlál, azaz a hazai kereskedelmi televíziók főműsoridős nézettségével konkurálni képes tömeg jött össze. A Page statisztikák közt böngészve az is kiderül, hogy egyre erősebb professzionális jelenlét látható a Facebook oldalak terén. Továbbra is a Showder Klub, Rádió 1, illetve az MTV vezeti a média típusú oldalak listáját 247, 192, illetve 89 ezer követővel, a legnépszerűbb termék a Túró Rudi 264 ezer rajongóval, majd azt követi a McDonalds (162 ezer), a Milka (137 ezer). A negyedik helytől lefelé egy óriási szakadékot találunk, s ott már 50 ezer alatt van a rajongók száma, a top100-ba kerüléshez pedig elegendő alig 2300 követő.
A Facebook menetelésével párhuzamosan viszont az iWiW és a MyVIP forgalma stabilan csökken, ahogyan azt korábbi anyagainkban is részletesen kifejtettük. A StatCounter egy friss statisztikája szerint pedig a Facebookról és iWiW-ről kimenő forgalom tekintetében is az előbbi szereplő vezet toronymagasan, az iWiW pedig november vége óta zuhanásban van. Ez azt jelenti, hogy a magyar közösségi oldal a statisztika szerint nem képes forgalmat továbbítani már egyéb webhelyek felé, így nem csak a felhasználók, de a vállalatok, cégek, alkalmazásfejlesztők is elfordulhatnak tőle.