Rövid ideig vezette az USA mobilpiacát az iPhone
Tavaly többször írtunk arról, hogy ilyen-vagy olyan szempontból az Android utolérte az iOS-t. Mostanra viszont az utolsó bástyák is ostrom alá kerültek, s már nem csak eladások, hanem használat alapján is uralomra tör az Android.
Az Egyesült Államokban, mint a világon mindenhol meredek növekedésben van az okostelefonok piaca, így azoknak a szereplőknek sincs oka egyértelmű panaszra, akik az összesített statisztikákban részesedést veszítenek, ugyanis az eladott darabszámok ennek ellenére növekszenek. A grafikonok görbéjét azonban az elmúlt egy év során egyértelműen az Android határozta meg, s meredek, a teljes piac növekedését jelentősen meghaladó gyarapodást mutató platform már novemberben befogta az USA-ban két riválisát az Apple iOS-t és a RIM BlackBerry-t.
Keringő
A Nielsen novemberi adatokat tartalmazó jelentése szerint az amerikai okostelefon-piacon szinte fej-fej mellett állt az ünnepek előtt a három legerősebb platform. Használat alapján, vagyis az installált bázist tekintve továbbra is az iOS vezet, az amerikai okostelefon-tulajok 28,6 százalékának a zsebében lapul iPhone (vagy egyéb iOS eszköz). A Blackberry így lebukott ideiglenesen a második helyre 26,1 százalékkal, de a december statisztikákban valószínűleg már csak a bronzérmet viszi a RIM. Az Android ugyanis már novemberben alig 0,3 százalékkal maradt el tőle , így a használatban levő okostelefonok 25,8-a már a Google operációs rendszerét futtató készülék volt.
Ha az eladásokat szemléljük, akkor az Android novemberre már közel negyven százalékát fedi le a piacnak, s egyre több amerikai gondolja úgy, hogy a következő 90 napban androidos készülékre vált. A ChangeWave Reasearch szeptemberben végzett kutatása szerint már akkor 37 százaléknyian gondolták ezt így, ami a júniusi hasonló felméréshez képest 7 százalékpontos növekedést jelent. Ugyanezen időszak alatt az iPhone-t vásárolni akarók aránya 50 százalékról 38 százalékra romlott.
Az iPhone felhasználók tábora viszont viszonylag stabil, azaz együtt növekszik a piaccal. 2010 júniusában az amerikai okostelefon-piacon az iPhone részesedése 27,9 százalék volt, novemberben pedig 28,6 százalék. Eközben a Blackberry 33,9 százalékról 26,1-re rontott, az Android pedig 15-ről 25,8 százalékra ugrott. A novemberi részesedései adatok eltérése már a statisztikai hibahatár közelében vannak, így az Apple októberben kezdődő királysága pünkösdi lesz mindenképp. Az új eladások miatt már valószínűleg a januári statisztikákban helyet cserél a két platform.
Ez nem jelenti azonban azt, hogy az iPhone-korszaknak vége lenne, sőt, a prémium kategóriát továbbra is az Apple jelenti, s ezt főként az alkalmazás-piacterén fellelhető programoknak és az aktív felhasználóinak köszönheti. A fejlesztők szempontjából a vásárolni inkább hajlandó iPhone-felhasználók és a kiszámítható környezet még mindig csábítóbb, mint a továbbra is a hirdetéssel támogatott ingyenes programokra építkező, illetve több tucat különböző mobilt felvonultató Android.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ráadásul a közép- és alsó kategóriás Android mobilok tulajdonosai sok esetben úgy kezelik az eszközt, mint a régi "butatelefonokat", s egyáltalán nem használnak mobilinternetet, nem töltenek le programokat. A Net Applications globális adatai szerint az mobilról internetezők között az iPhone-felhasználók még mindig kétszer annyian vannak, mint az androidosok.
Buknak a régi nagymenők
Az ádáz versenynek a legnagyobb vesztese az Egyesült Államokban a BlackBerry mellett a Windows Mobile, amit már nem is említenek az összehasonlítások, mivel a 2009 év végi 20 százalékos részesedése mostanra 5-10 százalék közé zsugorodott. A Nokia által egyedül tolt Symbiant az USA-ban nem is említették sosem, hiszen a Nokia sosem volt befolyásos szereplő a tengerentúlon, viszont Európában és globálisan is egyre nehezebb helyzetbe kerül a Symbian platform az új verzió, illetve az új készülékek megjelenése ellenére.