Keményen szabályozzák a YouTube-ot Olaszországban
A média- és internetszabályozás nem csak Magyarországon aktuális téma, az olasz kormány újabb szintre emelte konfliktusát a Google-lel, illetve annak videómegosztó oldalával, a YouTube-bal.
Szerkesztett műsornak számít a YouTube
Az Olaszországban most életbe lépett szabályozás szerint a YouTube online videómegosztó ugyanolyan jogi megítélés alá esik, mint bármilyen televíziócsatorna. Ennek értelmében a YouTube-ra és az oda feltöltött videókra pontosan ugyanazok a megkötések, korlátozások és szabályok vonatkoznak majd, mint a kereskedelmi televíziós csatornákra és az általuk sugárzott anyagokra. Ez többek közt azt is jelenti, hogy a YouTube-nak ugyanúgy be kell fizetni a tartalomszolgáltatókra kivetett adót, illetve 48 órás határidővel helyreigazítási kötelezettsége van, sőt, nem "sugározhat" "nem megfelelő tartalmakat" a nap azon időszakában, amikor azt gyermekek is nézhetik.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A fenti megdöbbentő előírásokon felül a legfontosabb új szabály, hogy a YouTube a továbbiakban minden nála elérhető tartalomért felelős, attól függetlenül, hogy azt, hol és ki készítette vagy töltötte fel, amennyiben ez a tartalom szerkesztett. Ez akkor is igaz, ha a szerkesztés automatikus, s a YouTube esetében a kedvenc videók rendezési lehetősége, a közösségi megosztás és az automatikus ajánlórendszer már kimeríti a szerkesztettség fogalmát - legalábbis Olaszországban.
Silvio Berlusconi olasz miniszterelnök politikai szerepvállalása mellett tulajdonosa a legnagyobb olasz kereskedelmi médiavállalatnak, a Mediasetnek. A Mediaset pedig két évvel ezelőtt pert indított a Google ellen amiatt, hogy a YouTube-on elérhetővé váltak - felhasználók által feltöltve - a tartalomtulajdonos műsorai vagy annak részletei. A bíróság egy évvel ezelőtt a Mediasetet támogató döntést hozott, s kötelezte a YouTube-ot, hogy távolítson el minden Mediaset-érdekeltségű videót a megosztóról. Igaz arról nem esett szó, hogy a YouTube-nak milyen alapon kellene felismerni a Mediaset tartalmakat. Több más esetben, például az amerikai kiadóknál a korlátozások kérése mellett a kiadó együttműködött a YouTube-bal, s az automatikus zenei és videofelismerő algoritmusok kalibrálása részben közösen zajlott.
Berlusconi, a médiacár
Olaszországban egyébként több ezer kommentelőt szeretett volna Berlusconi beperelni azért, mert egy őt kifigurázó YouTube-videóban rajta viccelődtek, illetve sértegették. Egy másik esetben pedig azért ítéltek el Olaszországban YouTube-vezetőket a bíróságon, mert valaki erőszakos témájú videót töltött fel a közösségi megosztóra, s a YouTube ezt nem szűrte ki előzetesen, csak a bejelentések nyomán távolította el, így viszont egy ideig látható volt bárki számára.
Az amerikai sajtó az otthoni közönségét nyugtatja, hogy ilyen esetek csak Európában fordulhatnak elő, az Egyesült Államokban ugyanis az egyébként sokak által gyűlölt "DMCA" nevű törvény védi az internetszolgáltatókat és az online szolgáltatásokat üzemeltetőket. A Digital Millenium Copyright Act 230-as és 512-es szakasza kimondja, hogy a szolgáltató nem felelős a felhasználói által fel- és letöltött tartalmakért, nem kell megismernie azok tartalmát, attól függetlenül, hogy a nem megfelelő tartalmakat utólag köteles eltávolítani. Egyes extrém vélemények azzal a lehetőséggel is számolnak, hogy a Google egyszerűen kivonul a YouTube-bal Olaszországból, de ennek a valószínűsége igen csekély.