Megérkezett a filmőrültek és sorozatfüggők álma
Néhány hónapja indult el a Miso, aminek a felülete megtévesztésig hasonlít a Foursquare-re. Itt azonban nem helyalapú szolgáltatásról van szó, hanem a megnézett filmek és tévésorozat-epizódok követését lehet regisztrálni és ismerősökkel megosztani.
A Miso működése egyszerű: fel tudunk venni műsorokat, filmeket a listánkba, s ezek látszani fognak a profilunkban is, megmutatva ismerőseinknek filmnézési preferenciáinkat, a kereső, a kedvencek vagy az ajánlások segítségével pedig bejelölhetjük, éppen mit nézünk és mit néztünk már meg. A bejelentkezés ténye alapvetően a Miso rendszerében rögzül, de a Foursquare-hez hasonlóan itt is tovább lehet osztani a Facebook- és a Twitter-profilunkba is egy rövid kommentárral együtt.
A filmbuzik és a sorozatfüggők örülnek
A funkció ötletes, akik komoly sorozatfüggők, azok már szinte sóvárogtak egy ehhez hasonló felületért. A Miso segítségével ugyanis követhetjük, hogy éppen hol járunk egy adott sorozatban, nem feledkezünk meg az új epizódokról. Ha magunk köré gyűjtjük a hozzánk hasonló ízlésű embereket, akkor könnyűvé válik újabb sorozatok felfedezése. Ugyan élőben a legjobb kibeszélni a látottakat, de impressziókat gyűjteni, véleményeket összegezni, keresni hatékonyabb egy erre kialakított online felületen. A filmek esetében ugyanez a helyzet, hasznos lehet, ha a környezetünk mozis élményeiből tudunk ihletet meríteni, hogy mit érdemes megnézni, s nem kell feltétlenül a szerkesztett ajánlókra hagyatkozni, vagy elmerülni az iMDB bogarászásába.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Miso adatbázisába elvileg a felhasználók töltik be a sorozatok adatait is, csakúgy, mint a Foursquare-be a helyeket. Általában a sorozat logója, a főszereplők nevei és egyéb adatok is megjelennek, illetve a közösségi adatbetöltés miatt a magyaroknak sem kell aggódni amiatt, hogy nem lelik meg saját kedvenceiket. A Barátok Közt és a Való Világ is benne van, de egyelőre nagyon kevés magyar használja a rendszert, van még hová fejlődni.
A webes felületen könnyedén lehet a lapokat szerkeszteni, újabb információt hozzáadni, illetve a sorozatok esetén epizódokat külön címmel, leírással, sorszámmal, képpel ellátni. Mivel itt nem földrajzi bejelentkezésekről van szó, ezért a weben keresztül is be lehet jelentkezni, de ennél sokkal kényelmesebb az okostelefonra telepített alkalmazás, ami filmkeresőként is használható, de a bejelentkezést, kommentelést, ajánlást is gyorsan el lehet végezni ezen keresztül. Jelenleg iPhone, iPad és Android változat érhető el a programból, akik ilyen eszközökkel rendelkeznek, mindenképp próbálják ki.
Van benne üzlet
A fejlesztők folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatáson érezni is lehet, hogy még nem tökéletes, nincs teljesen kész, de működőképes és használható. Az ígéretek szerint további extra funkciók várhatóak, bár az nem derül ki a blogbejegyzésekből, hogy milyen irányba kívánnak elmenni a Miso készítői. Természetesen nem indulhat új közösségi szolgáltatás jelvénygyűjtés nélkül, ha lehet azt mondani, itt a Foursquare-hez képest is sokkal több megszerezhető címerre hajthatnak rá a felhasználók.
Üzletileg a Miso konkrét tervekkel rendelkezik, s a Foursquare-hez hasonlóan a speciális ajánlatok révén szeretne bevételhez jutni, a filmstúdiók komolyabb partnerek mint a világ különböző pontjain véletlenszerűen szétszórt szórakozóhelyek vagy üzletek. A módszer nem bonyolult, hisz ha valaki egy meghatározott időintervallumon belül bejelentkezik egy sorozatepizódhoz, vagy filmhez, az különböző kedvezményekhez, ajánlatokhoz juthat hozzá - az amerikai fekete péntek alatt, illetve hálaadáskor voltak is sikeres akciók. A filmforgalmazók promócióra is használhatják a Misót, ha valaki az egyik filmjükre bejelentkezik, akkor annak ajánlhatnak egy épp megjelenő DVD-t vagy egy mozipremiert, akár kedvezményes áron.
Vásárlás és tartalomfogyasztás együtt
Így a Miso egy újabb alaptípusa lehet a közösségi vásárlás egyelőre megfoghatatlan és gyerekcipőben járó területének, de ebben az esetben legalább az ötlet és a trend mögött van értelmezhető üzleti modell is. A fejlesztés biztosan fel fog gyorsulni a következő időszakban ugyanis, a cég a Google Ventures-ön keresztül befektetői tőkéhez jutott, illetve a "home shopping" terület egyik szereplőjével, az amerikai QVC-vel is megállapodott. Szomorú, hogy Magyarországon a kedvezményes ajánlatokból valószínűleg semmit nem tudunk elérni majd, viszont az alapfunkció hasznos lehet sokak számára, az viszont működik itt is.
Ha valaki kipróbálná a Misót, akkor a http://gomiso.com címen éri el a webes felületet, az alkalmazást meg az App Store-ból illetve az Android Marketről töltheti le.