Az IT-cégek lassan állnak rá a web 2.0-ra
Az Amazon Consulting jelentése szerint az IT szállítók alig egy harmada használ valamilyen közösségi média eszközt marketing és partnerkommunikációs célokra. Úgy tűnik a fogyasztói szektor ebben megelőzi a vállalatit.
Hiába foglalkoznak csúcstechnológiával, az IT-szállítók jelentős része semmilyen formában nem építi be működésébe a közösségi média és a közösségi kommunikáció előnyeit, sőt, sok cégnek elképzelése sincs, hogyan segíthetné munkájukat ez a terület. A technológiai termékeket gyártó és forgalmazó cégek ugyan elkezdtek megjelenni a közösségi médiában, leginkább természetesen a Facebook, Twitter, LinkedIn és a YouTube felületein, de így is csak a vizsgált cégek 45 százaléka tett kísérletet működésének hatékonyabbá tételére.
Pedig a partnerekkel való kommunikáció, a stratégiaalkotás és kivitelezés, a termékek és szolgáltatások ismertebbé tétele mind könnyedén megvalósítható a "webkettes" felületek valamelyikén. Ehhez képest a cégek 32 százaléka azt válaszolta, hogy fogalma sincs mivel tudná a hatékonyságát növelni, vagy hogyan tudna értelmesen szerepelni valamelyik hálózaton.
Sokan belekóstolnak
Ha a vállalati informatikai megoldásszállítókat nézzük, akkor az arány még rosszabb, ott már csak a cégek 14 százaléka épített ki közösségi jelenlétet azért, hogy új partnereket találjon vagy a meglévőekkel való kapcsolatot mélyítse. Pedig a megoldásszállítók sokszor láthatatlan, keveseket lázba hozó munkája szinte igényli, hogy a kínált szolgáltatásokat, hardvereket, szoftvereket minél inkább a partnerek elé tolják. Igaz a vásárlók felkutatására már az IT-szolgáltatók 40 százaléka veszi igénybe a modern webet, 28 százalékuk pedig saját munkaerőtoborzásra használja legalább. Nem jellemző viszont, hogy egy-egy vállalat masszív jelenlétet alakít ki, inkább projektszerűen a fent sorolt funkciók közül valamelyiket szúrják ki. Így lehetséges, hogy a fenti rossz arány ellenére a megoldásszállítók 70 százaléka próbálkozott már a web 2.0-vel.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az viszont tény, hogy jellemzően sem a szolgáltatóknak, sem az IT kereskedőknek nincsenek rendszereik arra, hogy mérjék, elemezzék a közösségi média aktivitásuk sikerét vagy épp kudarcát. Valószínűleg ez a tényező lassítja a web 2.0 használat térnyerését, hiszen inkább támaszkodnak olyan eszköztárra, amit biztosan képesek tervezni. A megvizsgált cégek több mint fele egyáltalán nem ellenőrizte, hogy a közösségi média eszközök milyen hatással voltak a cég bevételeire. Sőt, annak ellenére, hogy lassan szaporodnak az ilyen kísérletek, a válaszadók 32 százaléka jelezte, hogy nem tudják értelmezni, hogyan hat a közösségi média használata a partnerekkel való kapcsolataikra, s nem képesek kimutatni megtérülést sem.
Más üzleti ágazatok is küzdenek hasonló problémákkal, a lakossági piacot célzó cégek a fenti okok miatt vannak előnyben a vállalati területtel szemben. Az ipar jelenleg igyekszik megbirkózni a közösségi médiához kapcsolható előnyökkel és kockázatokkal. A vertikális piacoktól eltekintve minden területen jellemző, hogy a kis és közepes vállalatok elkezdik használni ezeket a technológiákat, hogy népszerűsítsék üzletüket. A nagyobb vállalatoknál pedig a HR- és az oktatási részlegek munkájának elengedhetetlen eszközévé vált a közösségi web, de még sokat kell fejlődni addig, hogy a maximumot kihozzák a vállalatok a globális hálózatok adta lehetőségekből.