Jobs bemutatta az új iPodokat és az Apple TV-t
Egy típus (a Classic) kivételével a teljes iPod-szériát megújította az Apple, mely a világ legnagyobb online zeneáruházának is új arculatot és új funkciókat adott. A változásokat szokás szerint Steve Jobs, a vállalat ikonikus vezetője mutatta be tegnap a rajongók és a média számára.
Az új termékkínálatban mondhatni gyökeresen átalakult az iPod nano mind külsejét, mind a fő felhasználói interfészt tekintve. Az apró médialejátszó elődjénél is kisebb és könnyebb lett, valamint teljesen eltűnt róla a Clickwheel vezérlőtárcsa - helyette az 1,54 hüvelykes képátlójú érintőkijelzőn, multitouch gesztusokkal lehet kezelni a lejátszót. A készülék mostantól saját home screennel rendelkezik, akárcsak az iPhone, vagy az iPod Touch, mely teljesen testreszabható, az ikonokat több képernyő közt könnyűszerrel lehet mozgatni.
Továbbra is megmaradt az iPod nanónál a Shake to Shuffle funkció, ami a nevéből eredően olyan számléptetési módszer, melynek alapja a lejátszó rázogatása. Az új nano az elődökhöz hasonlóan FM-rádiót is kapott, mely a hordozható médialejátszók körében teljesen egyedi módon timeshift-funkciót tartalmaz, vagyis az élő adás megállítható, és az alkalmas időpontban tovább folytatható a zenehallgatás.
Ami a nanóról eltűnt, az visszakerült a shuffle-re, az új iPod shuffle sorozat ugyanis visszakapta a Clickwheel vezérlést, úgy tűnik tehát, hogy az előző szériánál bevezetett, a fülhallgató kábelébe épített irányítórendszer használatát nem tudták megszeretni, vagy megszokni a vásárlók. Az új modellek így értelemszerűen valamivel nagyobbak lettek elődeiknél, cserébe azonban - a nagyobb méretű és nagyobb kapacitású akkumulátoroknak köszönhetően - ötven százalékkal hosszabb ideig működik egy feltöltéssel a lejátszó.
Tegnap bemutatták az iPod széria megújult csúcsmodelljét, az iPod Touchot is, mely lényegében megkapta az iPhone 4 hardverét (beleértve az A4 processzort is) és operációs rendszerét. Így mostantól az iPod-szériában is adott többek közt 960x640 pixeles felbontású, Retina Displaynek nevezett kijelző, valamint az előlapi kamera által biztosított FaceTime videóhívási lehetőség. A hátlapon lévő kamera ugyan kisebb felbontású, mint az iPhone 4 esetében, ettől függetlenül ez a megoldás is képes HD-videók rögzítésére.
Az új iPodokhoz szokás szokás szerint új iTunes is dukál, így Steve Jobs a rendezvényen leleplezte az iTunes soron következő, 10-es verzióját, mely az átalakított kezelőfelület mellett a legfontosabb újdonságként bevezeti a Ping funkciót, mely a zeneáruház közösségi kiterjesztésének feleltethető meg. A Ping segítségével a felhasználók képet kaphatnak arról, hogy barátaik éppen mit hallgatnak, miket vásároltak a zeneáruházból stb.
Az új iPodok közül ezúttal egyedül a nano ára nem változott (a 8 GB-os modell ára 149, a 16 GB-os típus ára pedig 179 dollár), a 2 GB-os iPod shuffle ára 59-ről 49 dollárra csökkent, míg az iPod Touch 8 GB-os verziója 199-ről 229 dollárra drágult (a 32 GB-os és 64 GB-os változatért 299 és 399 dollárt kell a kasszánál hagyni).
A tegnapi rendezvényen az Apple világossá tette, hogy a kezdeti sikertelenség ellenére nem kíván kivonulni a televíziókra streamelt videotartalmak piacáról, így Jobs az új termékek sorában bejelentette a megújult Apple TV-t, mely sokkal kisebb és sokkal olcsóbb lett elődjénél. Az újdonság célja ugyanakkor nem változott, a készülék segítségével az iTunes-en keresztül bérelhetők, vagyis lényegében kölcsönözhetők sorozatrészek vagy egész estés mozifilmek.
A HDMI-kimenettel ellátott, az internettel, vagy a lokális háló más klienseivel WLAN- vagy ethernet-kapcsolattal kommunikáló rendszerre egy sorozatrész 1 dollárért, egy egész estés mozifilm 5 dollárért streamelhető - természetesen HD-ben. A cég egyelőre két nagy hollywoodi stúdióval tudott megegyezni, így a tartalomkínálat az idő előrehaladtával fokozatosan bővülhet. Az új Apple TV ára 99 dollár, Magyarországon azonban az elérhető tartalom hiányában továbbra sem használhatók ki a készülék képességei.