A tévétársaságok kezében a Google TV sorsa
Nehéz időszak elé néz a májusban leleplezett Google TV, mely a televíziózásnak és az internetezésnek adna egyfajta közös platformot.
A Wall Street Journal tudósítása szerint a Google mindeddig nem tudta meggyőzni a nagyobb tartalomszolgáltatókat arról, hogy a Google TV szolgáltatás üzleti modellje minden fél számára előnyös, márpedig tartalom nélkül aligha érhet el komoly sikereket a jelenleg szárnyait bontogató rendszer. A Google tévékészülékre tervezett szolgáltatása gyakorlatilag működésképtelen a tartalomszolgáltatók által biztosított adatbázis (műsorfolyam struktúrája, a videótárban található címekkel kapcsolatos részletek, stb.) nélkül, melyet a rendszer lelkét biztosító keresőhöz használhatna a vállalat.
A Google TV felhasználói felületén elég beírni a keresett műsor címét, a találatok között pedig megjelenik a tévéműsor (melyik csatornán mikor lesz a keresett film), illetve webes videók (YouTube), webes videotékák (Amazon, Netflix) linkjei, ahonnan a film letölthető vagy megvásárolható. A Google TV platform része egy teljes Chrome böngésző Flash-támogatással, így tévézés közben böngészhető az internet, miközben a kép sarkában továbbra is megy a tévéadás.
A teljesen nyílt forrású Google TV szoftver mellé a webes vállalat olyan hardvergyártó partnereket nyert meg mint a Sony, az Intel és a Logitech. A Google TV többféle hardveren lesz elérhető, egyfelől beköltözhet tévékészülékekbe, de külön set-top boxokba is, amelyeket be kell illeszteni az otthoni szórakoztató rendszerbe.A vállalat ígérete szerint az első kompatibilis készülékek már idén ősszel megtalálhatók lesznek a boltok polcain - természetesen az Egyesült Államokban. Mivel a rendszernek központi eleme a keresés, a távirányítók teljes billentyűzettel rendelkeznek, de akár androidos telefont is lehet távirányítóként használni.
A rendszer működéséből fakadó bevételkieséstől tartó tartalomszolgáltatók egyes, kiszivárgott hírek szerint hajlanának akár arra is, hogy ha a Google a támogatásuk nélkül próbálja bevonni a Google TV platform alá a műsoraikat, eszközszinten korlátozzák, hogy mivel lehet megtekinteni a webes videókat. Ezzel gyakorlatilag kizárhatnánk a rendszerükből azokat a vevőberendezéseket, melyeket kifejezetten a szolgáltatás igénybevételére hoztak létre.
Az amerikai TV-s reklámpiac nagyjából 70 milliárd dolláros éves bevételének egy részére pályázó Google jelenleg jobb híján kisebb online videoszolgáltatókkal tudott csak megegyezni, ezek a cégek ugyanis érdekeltek abban, hogy a Google TV révén minél több nézőhöz juttassák el tartalmukat.