A 3D-korszak meghatározó szereplője lenne az LG
Ambiciózus tervekkel vág neki a 3D-s korszaknak az LG Electronics. A világ második legnagyobb tévégyártója több riválisához hasonlóan idén dobja piacra első 3D-s tévéit, később pedig egyre nagyobb forgalmat remél a háromdimenziós képi élményt nyújtó berendezésektől.
A koreai szórakoztatóelektronikai gyártó csütörtökön mutatta be a nemzetközi sajtónak új 3D-s televízióit, egyben felvázolta piaci célkitűzéseit. A cég idén közel egymillió háromdimenziós készüléket szeretne értékesíteni, ami becslések szerint a teljes piac mintegy negyedét tenné ki. Az LG-nek ugyanakkor nem lesz könnyű dolga, hiszen amellett, hogy ezen a területen is helyt kell állnia nagy riválisaival, így elsősorban a Samsunggal, a Sonyval és a Panasoniccal szemben, gyakorlatilag elérhető tartalom nélkül kell meggyőznie a fogyasztókat arról, hogy szükségük van az új technológiára.
Az LG vezetői a csütörtöki bemutatón világossá tették, kemény harcra számítanak a 3D-s tévék szegmensében is, ugyanakkor itt nagyobb piaci befolyásra számítanak, mint a hagyományos tévékészülékeknél: \"Az a célunk, hogy a 3D-s tévékkel tovább növeljük a piaci részesedésünket. Egyértelműen láthatják ezt abból, hogy a részesedési célszámaink 10 százalékkal magasabbak, mint a hagyományos tévéknél\" - fejtette ki az újságíróknak Havis Kwon, az LG televíziós részlegéért felelős alelnöke.
A koreai gyártó becslései szerint idén nagyjából 3,8 millió 3D-s LCD-tévé találhat majd gazdára, jövőre pedig 13 millióra nőhet a térhatású képet nyújtó készülékek forgalma. Várhatóan ebben az évben lendül fel igazán a 3D-s mozik lejátszására alkalmas Blu-ray lejátszók eladása is, valamint ez az év hozhat valódi áttörést a tartalomszolgáltatói ipar számára is, vagyis 2011-ben több 3D-s Blu-ray kiadvány várható, valamint ekkor gyújtják be rakétáikat az első 3D-s tévéadók is. Az LG-nél korábban úgy becsülték, hogy 2012-re ezek hatására már 30 millió 3D-s tévé lesz a háztartásokban.
Az LG egyben új termékekről is fellebbentette a fátylat: az Infinia családba tartozó új 3D-s tévé, a 47 hüvelykes, LED-háttérvilágítású LX9500 a cég rendkívül vékony kávájú készülékei közé tartozik, a műszaki adatok szerint mindössze 22,3 milliméteres vastagságával.
A koreai gyártó mellett a 3D-s korszak egyik úttörőjének számító Sony - részben az általa gründolt Blu-ray szabvány 3D-s változatával megtámogatva - szintén ambiciózus terveket szövöget: A Sony célkitűzése szerint a 2013 márciusában záródó pénzügyi évben több mint 11 milliárd dollár értékben forgalmaz 3D termékeket, beleértve a tévéket, konzolokat vagy akár Blu-ray lejátszókat, három év múlva pedig a vállalat által értékesített tévék 30-50 százaléka már 3D-képes lehet.
A tévépiac első számú gyártója, a Samsung becslése szerint az idén meginduló 3D-hullám 2012-re csúcsosodik majd ki, amikor is már az eladott készülékek több mint fele képes lesz 3D-s megjelenítésre is. A Samsung már több 3D-s tévét is piacra dobott, valamint a koreai cég nevéhez kötődik a világ első, 3D-s képességekkel ellátott Blu-ray lejátszója is.