:

Szerző: Dojcsák Dániel

2010. március 2. 10:16

Megérkezett az új csúcs iGO, a Primo

Szinte már megszokott, hogy a magyar Nav N Go a hannoveri CeBIT-en jelenti be legújabb termékét. Tavaly a belépőszintű Amigóval rukkolt elő, most pedig a másik oldalra, a legfelső kategóriába került egy új darab, az iGO Primo.

A 2010-es CeBIT egyik első nagyobb durranásának számít a Nav N Go legújabb navigációs szoftvere, az iGO Primo, melyet elsősorban az OEM partnereknek szán a cég. Az iGO 8.3 után már-már azt hihettük, hogy nem lehet tovább fokozni a program képességeit, mégis sikerült a konkurens cégek által már beépített funkciókat beemelni, illetve a grafikai megjelenést még tovább csiszolni. A cég kommunikációja szerint az iGO Primo \"gazdag és innovatív funkciólistájával a mindenre fogékony vásárlókat célozza meg, akik a végleteket keresik a minőségben is\".

Ismét kellett valami a haladóknak

Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a Nav N Go meghallotta az Amigo megjelenése után a régi felhasználók sirámait, akik még több beállítási lehetőségre vágytak. Az elmúlt évben nem csak a Nav N Go, de a többi cég is inkább a laikus felhasználókra koncentrált, a számítógépes múlttal nem rendelkező, a klasszikus grafikus kezelőfelületekkel hadilábon álló vásárlókra. Pedig navigációra sokkal inkább szüksége van a professzionális sofőröknek, akik sokkal inkább vevők a kifinomultságra mint a végletekig egyszerűsített, néha talán túlságosan is az átlagember igényeihez igazított megoldásokra.

 

\"\"
Klikk a képre a galéria megnyitásához: 26 iGO Primo képernyőmentés

A Nav N Go Primo ugyan megtartja az Amigóban bemutatkozott egyszerű, átlátható kezelőfelületet, de eközben 30 teljesen új funkcióval bővül, és további több száz apróbb fejlesztés is bemutatkozik az iGO My Way motoron belül. A professzionális felhasználók felé tett gesztusok egyike a kamionok és flották számára testreszabott funkciók beépítése, de komplexebbé vált a vezetőnek szóló riasztások, figyelmeztetések rendszere, illetve a kereszteződések ábrázolása még valósághűbb lett.

A nagyobb utazásokon jelenthet könnyebbséget, vagy egyszerűen csak a szemet gyönyörködtetheti az új grafikus renderelés, ami a távolban lévő tereptárgyakat jeleníti meg az eddiginél sokkal fejlettebb módon. Habár a navigáció azonnal szól, ha rossz irányba haladunk, ezzel együtt elég rápillantani a kijelzőre és nyugtázni, hogy ott is ugyanazok a hegyek magasodnak előttünk, mint a valóságban. Igaz ez a funkció továbbra is szembe megy azzal az elvvel, amiért az emberiség térképeket kezdett rajzolni. A könnyű navigációhoz ugyanis a sematikus, lecsupaszított térképek bizonyultak hasznosnak, ehhez képest a mai navigációk szép lassan felépítik a teljes valóságok a kijelzőn is, annak minden zavarával és nehezen értelmezhetőségével együtt.

Okosabb a tervezés is

Az új iGO a fentiek mellett még egy fontos újítást is tartalmaz, mégpedig a TomTom-ból iQRoutes néven ismert megoldást, ami az útvonaltervezéskor figyelembe veszi, hogy mely napszakban, illetve a hét melyik napján vagyunk, s ennek megfelelően próbálja kitalálni a legjobb útvonalat. A korábbi iGO-k nagy problémája volt, hogy például Budapesten a leggyorsabb útvonalnak mindig a kiskörutat vélte, pedig aki egyszer is járt a fővárosban, tudja, hogy oda csak éjjel érdemes bemerészkedni autóval. Az új Smart Route funkció ezt a problémát szünteti meg, többek közt a Tele Atlas felhasználói sebességprofil-adatbázisával, illetve a Navteq forgalmi információinak segítségével.

Az új szoftvert természetesen a megszokott módon, a Naviextras portálon keresztül lehet majd frissíteni. Árakról, elérhetőségről és a korábbi termékek upgrade-lehetőségeiről egyelőre nincs információ. Amint az új termék elérhetővé válik, azon nyomban egy részletes bemutatóval jelentkezünk. Addig is a teljes funkciólistát a Primo saját mikrooldalán lehet végigböngészni.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról