:

Szerző: Koi Tamás

2009. szeptember 21. 14:30

Saját márkás termékek árusításába kezd az Amazon

Saját márkaneve alatt kezd el forgalmazni bizonyos termékeket az Amazon. A kezdetben könyvekben és DVD-kben utazó cég ezzel a nagyobb szupermarket-láncok gyakorlatát követi

Az Amazon a kezdeti termékkínálatot az eltelt évek során jelentősen kibővítette, így a választék mára gyakorlatilag az összes tartós fogyasztási cikkre kiterjed. A vállalat mostantól saját márkaneve alatt is forgalmaz majd bizonyos termékeket, melyek jellemzően az olcsóbb árkategóriában képviseltetik magukat. Ez a termékpolitika hasonló ahhoz, amit több áruházlánc, így a TESCO, vagy a szintén angol Sainsbury\'s évek óta alkalmaz.

Az Amazon kezdetben kizárólag az amerikai webshop vásárlói számára kínálja majd \"gazdaságos\" termékeit, melyek az AmazonBasic márkanevet kapják majd. A termékkörbe elsőként túlnyomó részt mindennapos használatra szánt elektronikai kiegészítők és kellékek tartoznak majd, például nyers adathordozók és kábelek. Az Amazon szerint a választék később más termékekre is kiterjed majd, illetve nem csak az Egyesült Államokban, hanem az Amazon más régiókban üzemelő webáruházaiban is megjelennek majd az AmazonBasic áruk.

A kereskedelmi láncnak egyébként nem a kábelek és az adathordozók az első saját márkás termékei, a Kindle nevű e-book olvasón ugyanis az Amazon logója díszeleg. A 2007-ben rajtolt Kindle egyben az Amazon egyik legkeresettebb és legnagyobb figyelmet kapott terméke az utóbbi években: a könyvolvasóból ma már a második generációs változatot kínálja a cég, az e-könyvek pedig mára az áruház egyik legkeresettebb, legegyedibb termékeivé váltak.

a címlapról