Nem játék az xboxos Silverlight
Új eszközzel nyit a tartalomszolgáltatók és a reklámipar felé az Xbox 360. A Microsoft pár nappal ezelőtt a cannes-i Lions Nemzetközi Reklámfesztiválon jelentette be, hogy jövőre integrálja a Silverlight médiaplatformot az Xbox konzolok online tartalomszolgáltató és közösségi rendszerébe, az Xbox LIVE-ba.
Az xboxos Silverlight ezzel lényegében egy olyan keresztplatformos megoldást kínál a tartalomszolgáltatóknak és a reklámiparnak, amellyel az PC-s és mobiltelefonos felhasználókon túl konzoltulajdonosok tízmillióit érhetik el. A reklámszakma részére szervezett konferencián elsősorban a platform reklámcélú felhasználását hangsúlyozták a fejlesztők, de a Silverlight integrálásából a filmipar is sokat profitálhat -- hangsúlyozták a bemutatón.
Nem véletlen, hogy a Silverlightban rejlő lehetőségeket a Harry Potter és a félvér herceg című mozifilm bemutatója kapcsán demózta a Microsoft: a Silverlight a tartalomszolgáltatók számára egyszerű és egységesített fejlesztői környezetet kínál, így az Xbox LIVE alatt jelenleg is működő filmkölcsönzők, vagy tévécsatornák a jövőben profitálhatnak a Silverlight-ban rejlő interaktív lehetőségekből.
A Microsoft éppen június elején, az E3 kiállítás alkalmával közölte, hogy szerződést kötött a brit BSKyB televízióval, így a Sky csatornák hamarosan elérhetővé válnak a helyi Xbox LIVE tulajok számára. A cég eddig elsősorban Észak-Amerikára koncentrálta a tartalomszolgáltatás ezen formáját, több országban azonban (így például Magyarországon) hivatalos úton nem is érhető el az Xbox LIVE szolgáltatás.
Az Xbox 360 installációs bázisa az E3 idejére világszinten átlépte a 30 milliós darabszámot, az Xbox LIVE felhasználók száma pedig meghaladta a húszmilliót.