A felhasználó lelkébe lát a Mio új navigációs szoftvere, a Spirit
Magyarországon is bemutatkozott a Mio legújabb navigációs szoftvere, illetve az ezt használó új készülékek is. A Mio Spirit szakít a korábbi technokrata hozzáállással, a szoftver fejlesztésekor nem azt vették figyelembe, hogy mire képesek a programozók, hanem, hogy mire van valójában szüksége a felhasználónak.
Új a nap alatt
Az iGóhoz szokott szemeknek elsőre kissé idegen a Mio Spirit, de valójában kellemes, és laikusok számára némi gyakorlás után érthető és egyszerűen kezelhető. Banga Zsuzsanna, a Mio Magyarország marketing-igazgatója a budapesti sajtóbemutatón elmondta, a Mio megbízásából készült kutatások szerint az emberek a navigációval nem csak A pontból B pontba szeretnének eljutni, hanem legtöbbször a célállomás körül szeretnék felfedezni a környéket is, de sokszor nem is tudják, hogy pontosan hová szeretnének menni (a városon belül), vagy mit szeretnének csinálni.
Éppen ezért a Spirit igyekszik egy letisztultabb, teljesen a fogyasztói igények alapján létrehozott program lenni. A normál útvonaltervezés mellett a csomagban integrálva található egy \"felfedezés\" funkció is, ami segít az adott helyen megtalálni a helyeket az időtöltéshez, továbbá Rich POI alapú útikönyv, asztali PC-hez készült útvonaltervező-alkalmazás, kihangosító, illetve integrált Google Maps támogatás és Google-kereső is segíti a felhasználót. Természetesen a készülékek használhatóak telefon-kihangosítóként is.
A Mio Spirit egyelőre csak három készüléken lesz elérhető, ezek a most bemutatott S505, S555 és az S760 modellek. Az előbbi kettő 4,7 hüvelykes kijelzővel szerelt modell információink szerint 65 illetve 80 ezer, míg a 7 hüvelykes kijelzős ipari változat 90 ezer forintba kerül majd.
Feledtetni a tavalyi hibákat
A korábbi Mio Moov termékek egyelőre még kínálatban maradnak, kapnak térkép- és szoftverfrissítést is. Sőt, két új modell is megjelent, de a tervek szerint a Moov szép lassan eltűnik a süllyesztőben, feledtetve a Mio tavalyi kudarcos próbálkozását a megújulásra.
A Nav N Go-val való szakítást követően a Mio által megvásárolt Navman fejlesztette a szoftvert, ami messze nem aratott osztatlan sikert a felhasználók, sem a szakma előtt, de tanulva a hibákból, a Spiritet az alapoktól újrakezdve fejlesztették ki. Tudomásunk szerint Mio Spiritből három különböző változat került gyártásba, amelyek ránézésre egyformák, de Nyugat-Európa, Kelet-Európa és Ázsia három külön fejlesztő párhuzamos munkájának gyümölcsét kapja a készülékeken. Magyarországon egy horvátországi cég munkája jelenik majd meg, a Mio tulajdonában lévő Navman pedig a nyugat-európai változatot készítette.
Csak amit kér a nép, azt add meg neki, de azt nagyon!
Funkciók tekintetében természetesen azonos a kínálat. Az érdekességek közül figyelemt érdemel például a Navpix fotónavigáció, amil egy geocímkével ellátott fotóból kiolvasva az adatokat, elvezeti az utazót a fénykép készítésének helyére. Ez nem feltétlenül a városi környezetben lehet hasznos, hanem elrejtett, nem jegyzett helyek, természeti látványosságok esetén jöhet jól.
Emellett teljes támogatása van a Google Mapsnek, tehát az ott tervezett útvonalak feltölthetőek a készülékre, illetve a Google Maps információs címkéit is át lehet tenni a Spiritbe fotóval, leírással, információval. A menüben szerepel a Google keresés menüpont is, ami működő internetkapcsolat esetén (telefonkészüléket modemként használva, vagy GSM-képes PNA készülékben) egy teljes értékű keresőfunkcióval látja el a digitális asszisztenst.
A Mio a cím- és POI-keresés rendszerét is módosította, a legnagyobb újítás a kulcsszavas keresés. Itt nem kell előre kiválasztani, hogy éttermet, benzinkutat vagy hotelt keresünk, egy keresőszó beírása után az összes kategória találatait egyben látjuk abc-sorrendben vagy távolság szerint rendezve.
iPhone-utánérzet
A térkép és a menü is egyszerűbb, mint a legtöbb navigációs szoftver esetén. A térkép felett egy külön rétegen jelenik meg a menü, amit ki-be lehet csúsztatni bármikor. Utazás közben itt lehet az útvonalat definiálni, az itinert vagy az egyéb információkat áttekinteni vagy éppen a navigációval kapcsolatos beállításokat finomhangolni.
A térképnézet egyébként a jól csengő TruMap nevet kapta, amivel arra is szeretett volna a cég utalni, hogy a térkép rétegen szerintük nincs helye semmi többnek, mint amit egy papírtérkép is nyújtana. Ugyan a TeleAtlastól megkapják a teljes adatbázisokat, de mégsem illesztették be például az autópályák esetében az irányítótáblákat, mint ahogy tette a Nav N Go saját szoftverében. A Mio ezt az egyszerűbb sávasszisztens funkcióval oldotta meg, ami nem mutatja meg ugyan, hogy melyik sáv hová vezet, de azt igen, hogy melyikben kell haladni az úticél felé, márpedig ez a lényeg.
Kipróbáljuk!
Manapság már alapkövetelmény a TMC-támogatás, ami ugyan a készüléknek nem okoz problémát, de a Mio-nak Magyarországon egyelőre nincs érvényes szerződése a szolgáltatóval, így itt egy ideig ezt nélkülözni kell majd a vásárlóknak. Ezzel, és a fent említett összes többi funkcióval kapcsolatban további részleteket a HWSW olvasók a jövő héten megjelenő részletes tesztben olvashatnak majd.