Új, mindentudó Google News közeleg
Új generációs News-on dolgozik a Google -- állítja Sharon Waxman, a TheWrap hírblog hollywoodi riportere. Az egyelőre még csak homályos információk szerint az új News minden felhasználónak egyedileg személyreszabott, minőségi hírtartalmat szolgáltatna, anélkül hogy keresni kellene.
Az elv, miszerint a felhasználó részéről semmilyen direkt proaktivitást nem várna el, illeszkedik abba a koncepcióba, melyet Schmidt a Newspaper Association of America-nak tartott előadásában ismertetett \"entertain me\", azaz szórakoztass elnevezéssel. Többek közt elhangzott, hogy a felhasználók folyamatos tartalom \"streamet\" kapnak, annak megfelelően, hogy mi keltette fel az érdeklődésüket korábban.
Habár az állítások megalapozottnak tűnnek, de még egyes Google-közeli források is megkérdőjelezték az információ helyességét. Az egyik oldalon ugyan a Washington Post és a New York Times hasábjairól jól ismert és elismert szerző áll, aki egy beszélgetés részleteit szivárogtatta ki, a másik oldalon az a tény, hogy a Google szigorú titokban szokta tartani jövőbeni fejlesztéseit. Erre példa a Chrome böngésző esete vagy az Android is, melyekről a bejelentés és bemutató előtt szinte senki nem tudott. Másrészt az is ritka, hogy Schmidt maga beszélne új szolgáltatásokról, új funkciókról. Ha az újságíróhölgy nem téved, akkor a cégvezető talán egy komoly kommunikációs hibát vétett.
Mivel a Google több ízben is megerősítette, hogy nem szeretne részt venni a tartalomgyártásban, ezért szinte biztosra vehető, hogy a fókuszban a tartalommenedzsment, rendszerezés és a kiszolgálás marad. A fejlődési irány megállapításához nem kellenek bennfentes infók, nagyon könnyen kiokoskodható, hogy a helyfüggő és a személyre szabott hír- és információszolgáltatás a jövő.A Google azt viszont nem feltétlenül akarhatja, hogy mielőtt egy kész termékkel megjelennek, már egy fél évvel korábban pletykák, találgatások induljanak arról, hogy ez mennyire hatol be a magánszférába, mennyi információt és hogyan hasznosítanak fejlesztés címszóval. Miután megjelenik az esetleges új News, ott valószínűleg lesz miről beszélni ezen túl is, de addig csak a feltételezések és összeesküvés elméletek maradnak. A vállalat korábban többször kijelentette, nem kíván profilt építeni a látogatók adataiból.