A világ leglátogatottabb oldala lesz az új Yahoo! kezdőlap
[Ars Technica/HWSW] A mai napon a Yahoo egy korlátozott bétateszt keretében elérhetővé tette új, áttervezett kezdőoldalát. Az amerikai cég ambiciózus tervei között szerepel, hogy a világ leglátogatottabb weboldalát hozza létre, melyet a saját tartalmakon kívül külső szolgáltatásokkal és eszközökkel erősítene.
Ahogyan a Yahoo a bejelentés óta többször is hangoztatta, az új Yahoo.com egy letisztult, hat alapvető részre karcsúsított oldal lett, amit a kereső, hírek és egy új, testreszabható alkalmazás-doboz egészít ki a bal oldalon. Az alap alkalmazásokon kívül, mint az időjárás- vagy tőzsdefigyelő, a cég előrukkolt olyan megoldásokkal is, mint az e-mail előnézet. Ez utóbbi szerencsésen nem csak a Yahoomailt kezeli, hanem akár az AOL Mail vagy a Gmail fiókokat is.
A kötelező darabokon túl viszont a "My Application" sáv teljesen testreszabható, s bármilyen külső alkalmazás beilleszthető, például eBay vagy Picasa is. A third-party fejlesztők átcsábításával egyben viszont a My Yahoo és a Yahoo.com közti különbségek elmosódnak majd. "Habár továbbra is azt tervezzük, hogy fenntartjuk a My Yahoo!-t egy különálló opcióként azoknak, akik teljes befolyást szeretnének a kezdőlapjuk felett, de eközben a Yahoo! kezdőlapot is egyre személyesebbé tesszük, hogy releváns legyen mindenki számára, aki szeretné tudni, hogy mi történik körülötte, de nem akar foglalkozni a testreszabással" - mondta Meagen Bursath az Ars Technika újságírójának.
A Yahoo! kezdőlap újraalkotásakor a koncepció az volt, hogy úgy váljon egy információs csomóponttá, hogy ne számítson a tartalmaknál, hogy honnan kerültek oda, emellett összemossa a címlap információközlő és a saját kezdőlap személyes megközelítését. A My Yahoo ebben a formában egyfajta "Pro" verziója lesz az általános kezdőlapnak.
Az új oldal nem csak funkcióiban, hanem megjelenésében is jóval letisztultabb, sokkal fókuszáltabb elrendezésű tartalmakkal, nem beleesve a zsúfoltság és zavaros elrendezés hibáiba. Ugyanakkor nem esik át a ló másik oldalára és a Google-lel ellentétben nem megy el a spártai egyszerűség felé. Ezzel a középúttal véleményük szerint egy jelentős számú új felhasználót édesgethetnek magukhoz. A cél, hogy a leglátogatottabb weboldal címét elnyerjék, nem is tűnik olyan lehetetlennek, hiszen a My Yahoo! jelenleg is a legkedveltebb kezdőoldal a maga havi 42 millió egyedi látogatójával.
A béta állapotú oldal egyelőre csak az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban érhető el, de ott is kizárólag egy bizonyos számú felhasználó számára, akiket véletlenszerűen választottak ki a regisztrált tagok közül. Jelenleg arról sincs még találgatásszerű információ sem, hogy a 2006-ban bemutatkozott, mostani kezdőoldal mikor vonul végleg nyugdíjba.