Csomagban kínált szolgáltatások, VDSL-internet és új ADSL-csomagok a Magyar Telekom új márkájának égisze alatt
Az előzetes beharangozásnak megfelelően mától T-Home néven kínálja lakossági ügyfelei számára a vezetékes szolgáltatásait a Magyar Telekom. A cég német mintára hajtotta végre a márkaváltási folyamatot, melynek során a hangalapú szolgáltatásokat lefedő T-Com, az internetszolgáltatást takaró T-Online, valamint a kábeltévés megoldásokhoz létrehozott T-Kábel márka megszűnik és átadja a helyét a cég összes otthoni vezetékes szolgáltatását magába integráló T-Home-nak.
A T-Home márka bevezetése nem egy egyszerű márkaváltásról szól -- hívta fel a figyelmet a cég ma délelőtti sajtótájékoztatóján Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója. Az új márka bevezetésével átalakul a termékpaletta és a termékfilozófia is, ezzel együtt jelentős hálózatfejlesztési folyamatok indulnak meg (vagy éppen érnek be), melyek fejlettebb szolgáltatások elindítását teszik lehetővé.
Új technológiák, konstrukciók
Így például a Magyar Telekom az egész nyáron feszített tempóban zajló fejlesztések eredményeként október nyolcadikán élesben is üzembe állítja az akár 25 megabit/másodperces letöltési sebességű internetet, valamint az IPTV platformon HD-adásoknak teret adó VDSL-hálózatot. A telekommunikációs nagyvállalat az országban először épít ki ilyen, a már meglévő infrastruktúra továbbfejlesztéseként létrejött adatátviteli közeget, mely a vállalat ígérete szerint már az indulás hónapjában 100 ezer magyarországi háztartás számára elérhetővé válik.
A Magyar Telekom emellett számos új, illetve kedvezményes, az előfizető által szabadon variálható konstrukciót vezet be kínálatába. A T-Home ügyfelei két szolgáltatás választása esetén a T-Home Dupla, három szolgáltatás használatakor pedig a T-Home Tripla kedvezményt vehetik igénybe, függetlenül attól, hogy a szolgáltatást hagyományos vezetékes hálózaton, vagy kábelen igénylik, IPTV-re, digitális vagy analóg tévéadásra, illetve hagyományos vagy internetalapú televízióra fizetnek elő. Megyeri Tibor, a T-Home marketing ágazatvezetője lapunk kérdésére elmondta, hogy a márkaváltást kísérő, jelentősen átalakult csomag- és szolgáltatáskínálat a meglévő, hűségnyilatkozattal rendelkező ügyfelek számára is elérhető lesz, így ők szankciók nélkül válthatnak át az új, kedvezményesebb konstrukciókra, újabb egy év hűségidő vállalásával.
A T-Home lakossági ADSL-kínálatába a márkaváltást kísérve bekerül az a 2 megabit/másodperces letöltési sebességet nyújtó csomag (forgalmi korláttal, vagy anélkül), melyet egyes, konkurens szolgáltatók szeptember elseje óta szerepeltetnek kínálatukban. A Magyar Telekom ezzel együtt kivezeti az ADSL-portfólióból a maximálisan 1 és 4 megabit/másodperces letöltési sebességet nyújtó előfizetéseket, a cég így ezentúl vagy 2, vagy 8 megabites internetet kínál az új ADSL-előfizetőknek.
Mobilizált szolgáltatások
"A Magyar Telekom most először a képernyőkre helyezi a hangsúlyt" -- mutatott rá a sajtótájékoztatón a márkaváltás filozófiájára Winkler János vezérigazgató-helyettes, a Magyar Telekom Lakossági Szolgáltatások Üzletágának vezetője. "Ki kellett alakítanunk egy nem hangközpontú termékportfóliót, ahol a hang mellékes funkció" -- tette hozzá Winkler, megemlítve, hogy a T-Mobile brand is igazodik az új márkastruktúrához, arra alapozva, hogy a mobilcég is kínál hangalapú és internetes szolgáltatásokat. A harmonizációs folyamat részét képezi emellett az Apple iPhone-jának a hazai bevezetése is, valamint olyan későbbi fejlesztések (például DVB-H mobiltelevíziózás), melyekről egyelőre nem árult el konkrétumokat a cégvezető.
Németországban tavaly tavasszal kezdődött meg az a folyamat, amely most Magyarországon is lezajlik. A Deutsche Telekom a lakossági szolgáltatásait a T-Home márkanév alatt fogta össze, az üzleti szolgáltatásokat pedig T-Systems név alatt kínálja azóta. Egyedül a T-csoport harmadik pillére, a T-Mobile maradt változatlan.