A Facebookot környékezi a Microsoft
A Yahoo! felvásárlásnak sikertelenségét követően a Microsoft más lehetőségek után néz. Az AllThingsDigital online technológiai magazin értesült először, hogy a szoftveróriás képviselői megkeresték a Facebookot, nyitottak lennének-e tárgyalásokra egy esetleges eladással kapcsolatban -- a hírt azóta többek között a testvérlap Wall Street Journal forrásai is megerősítették.
A Microsoft egyelőre csupán a Facebook vezetőségének hozzáállását kívánta felmérni, a két fél között nem folyik aktív párbeszéd a témában, írja az ügyhöz közel álló anonim forrására hivatkozva a Wall Street Journal. A Facebook a világ második legnagyobb közösségi oldala, a comScore becslése szerint márciusban közel 110 millió látogatója volt, amivel a világ ötödik leglátogatottabb weboldala. Ez a méret gyakorlatilag önmagában magyarázzaa Microsoft érdeklődését -- Redmond kritikus tömeget akar építeni ahhoz, hogy az online reklámköltéseket nagyobb részét vonzza magához, és lendületet vegyen a Google-uralta piacon.
A Facebook mellett a Microsoft párbeszédet folytatott a negyedik legnagyobb oldal, a MySpace birtokosával, mely a News Corporation médiakonglomerátum tulajdona, ezek a megbeszélések azonban a híradások alapján megszakadtak. Redmond ezenkívül korábban még a Time Warnernél is tárgyalásokat kezdeményezett az AOL esetleges megszerzése érdekében, azonban ezek sem hoztak eddig eredményt, sőt jelenleg a Yahoo! folytat egyeztetéseket egy lehetséges partneri viszonyról vagy összeolvadásról.
A Facebook 300-350 millió dollár árbevételt remél az idei évre reklámbevételekből, ami 100-133 százalékos éves növekedést jelentene, ugyanakkor még ilyen bővülés fényében is eltúlzottnak tűnik a cég 15 milliárd dollárosra taksált értéke. A Microsoft tavaly októberben 240 millió dollárért 1,6 százalékos részesedést szerzett a Facebookban, 2006-ban pedig stratégiai megállapodást kötött az akkor még csak a szárnyait bontogató közösségi oldallal célzott hirdetések kiszolgálásáról, éppen ezért felvásárlása nélkül is már megszerezte hirdetési felületének nagy részét.
Egyes elemzői vélemények szerint a Microsoft számára kifizetődőbb lehet olyan felvásárlási stratégiát folytatni saját tevékenységének erőteljes organikus fejlesztése mellett, melyben nem nagy halakkal, hanem növekedés alatt álló számos kis vállalattal köt stratégiai megállapodást vagy vásárolja fel azokat, miközben megtartja vezetőségeiket és önállóságot biztosít számukra, fejlődésüket pedig masszív pénzügyi hátterével és emberi erőforrásaival katalizálhatná.