:

Szerző: Ady Krisztián

2008. február 6. 14:19

Bedőlt a Yahoo előfizetéses zeneletöltő szolgáltatása is

[DailyTech] Bár komoly sikereket ért el, a Yahoo saját előfizetéses zeneletöltő szolgáltatása, a Yahoo! Music Unlimited alól is kirántotta a szőnyeget. A vállalat megállapodást kötött a RealNetworksszel, mely szerint a rivális Rhapsodyt kínálja majd weboldalán keresztül, és ide migrálják át a jelenlegi Yahoo Music Limited előfizetőket is. A megállapodás pénzügyi részletei nem ismertek.

[DailyTech] Bár komoly sikereket ért el, a Yahoo saját előfizetéses zeneletöltő szolgáltatása, a Yahoo! Music Unlimited alól is kirántotta a szőnyeget. A vállalat megállapodást kötött a RealNetworksszel, mely szerint a rivális Rhapsodyt kínálja majd weboldalán keresztül, és ide migrálják át a jelenlegi Yahoo Music Limited előfizetőket is. A megállapodás pénzügyi részletei nem ismertek.

A Yahoo! Music Unlimited előfzetői eddig 6-9 dollár közötti havidíjért több mint 2 millió dalhoz juthattak hozzá teljesen korlátlanul, és a jövőben is hasonló havidíjat fizetnek majd a Rhapsody szolgáltatásáért. Ezért valószínűleg haragos lesz az a 2,75 millió jelenlegi Rhapsody felhasználó, aki hasonló szolgáltatásért 13 dollárt szurkol le havonta. A Rhapsody-n keresztül elérhető dalok száma pontosan nem ismert, de a kínálatban bizonyosan több millió zeneszám szerepel.

Mind a Rhapsody, mind a Yahoo jogkezelő technológiával védi dalait, így ebben nem lesz változás a felhasználók részére, és a Yahoo-hoz hasonlóan a RealNetworks szolgáltatásában is lehetőség van felár ellenében bizonyos számok DRM-védelem nélküli formátumú letöltésére.

A Yahoo-ra alaposan rájár a rúd, gyászos negyedéves számok és pesszimista előrejelzések közzétételét követően bejelentette, hogy a hatékonyabbá válás érdekében megválik mintegy ezer dolgozójától. A webkeresők piacán a Yahoo képtelen lépést tartani a Google-lal, a Nielsen Online decemberi adatai szerint a Google részesedése az amerikai webkeresésekből 56 százalékra nőtt, miközben a Yahoo-é 18 százalékra csökkent.

A gyengélkedést látva, történetének legnagyobb akvizíciójára készülve a Microsoft több mint 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot tett múlt pénteken a Yahoora. Az összeg az előző napi tőzsdei zárási árfolyamhoz képest több mint 60 százalékos prémiumot takar.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról