Vége az aranykornak a digitális kamerák piacán
Az Egyesült Államokban 17 százalékkal nőtt a digitális fényképezőgépek forgalma a második negyedévben, a készülékek népszerű ajándékok voltak apák napján, illetve a végzős diákok körében. Áprilistól júniusig mintegy 6,3 millió digitális fényképezőgépet adtak el az USA-ban -- derül ki az IDC jelentéséből, amelyből az is tisztán látszik, hogy vége a korábbi években tapasztalt óriási fellendülésnek, ahogy a piac egyre érettebb, a fogyasztók pedig egyre inkább a fényképezőgépet is tartalmazó mobiltelefonok felé fordulnak.
Az IDC szerint továbbra is a Canon a piacvezető 22 százalékos részesedéssel, a második helyezett a Sony (16%), a harmadik pedig a Kodak (15%), amely sorozatban a második negyedévet zárta a bronzérmes pozícióban. A vállalat egykor piacvezető volt, a múlt héten azonban a vártnál gyengébb negyedéves eredményekről számolt be és éves kilátásait is csökkentette, ezzel párhuzamosan pedig bejelentette, hogy digitális fényképezőgépeit jövőben a Flextonics segítségével fejleszti.
Christopher Chute, az IDC elemzője a jelentésben megjegyezte, hogy a Kodak piaci részesedésének folyamatos csökkenése a vállalat azon stratégiáját tükrözi, hogy eltávolodjon az alsó árkategóriás gépektől és a nagyobb tudású, drágább készülékekre koncentráljon. A Kodak korábban elárasztotta a piacot olcsó fényképezőgépekkel és a kellékanyagokból próbált meg nyereségre szert tenni, azonban a vállalatnak mára be kellett látnia, hogy ez nem működik.
Az IDC prognózisa szerint 2006-ban a digitális kamerák amerikai piacán mindössze 8-10 százalékos növekedés várható, ami jelentősen elmarad a 2005-ben regisztrált 21 százaléktól, illetve a 2003-ban elért 60 százalékos rekordtól.