:

Szerző: Hlács Ferenc

2016. február 19. 09:30

Megnyitja instant cikkei kapuját a Facebook

Szabadon igénybe vehetik a kiadók a Facebook Instant Article formátumát április 12-től. A felhasználókat a közösségi oldal felületén tartó, "pehelysúlyú" cikkeket az érdeklődők kedvük szerint alakíthatják és adott esetben a reklámbevételen sem kell a vállalattal osztozniuk.

Mindenki számára megnyitja az Instant Articles program kapuit a Facebook. A közösségi oldal tavaly májusban indította el az azonnali cikkek kezdeményezést, amely a felhasználók hírfolyamában megjelenő újságcikkeket önti gyorsabban elérhető és letisztultabb formába. Mindezt úgy, hogy a tartalmi és formai kontrollt is a kiadó kezében hagyja - a felhasználók figyelmét pedig még hosszabb ideig tartja saját felületén.

A vállalat eddig csak néhány száz kiválasztott kiadópartner számára tette elérhetővé a funkciót, április 12-én kezdődő F8 fejlesztői konferenciáján azonban széles körben megnyitja azt. A közösségi oldal vélhetően azért nem várta meg az eseményt a bejelentéssel, hogy a tényleges rajtig minél több partner csapjon le a funkcióra, így már az indulástól jókora bázist tudhasson maga mögött.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az instant cikkek fogadtatása eddig kifejezetten pozitív volt, a felhasználók nagyobb valószínűséggel kattintottak a megoldást használó cikkekre, mint a hagyományos, a Facebookon kívülre vezető linkekre. A tendencia érthető, hiszen a gyorsan betöltődő, pehelysúlyú felület nagyságrendekkel jobb felhasználói élményt kínál, mint a testes híroldalak - ráadásul az adatforgalommal is jóval barátságosabban bánik.

A hirdetések persze innen sem maradnak ki. Azokat a kiadók közvetlenül is értékesíthetik, ebben az esetben az abból származó bevétel 100 százalékát megtartva. Lehetőség van a Facebook Audience Networköt is igénybe venni, igaz ekkor a Facebook 30 százalékot lekanyarít magának a reklámokból befolyó összegből. Bár néhány kiadó korábban hangot adott aggodalmának, miszerint a cég a jövőben, ha a modell tényleg népszerűvé válik, minden hirdetésből levonja majd a maga részét, ezt a Facebook tagadta, mondván, a későbbiekben is tartják majd magukat a jelenlegi konstrukcióhoz. Az Instant Articles cikkek a megoldás tavalyi, korlátozott rajtjakor csak iOS-en voltak elérhetők, mára azonban az androidos Facebook alkalmazásba is utat találtak.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról